شناسهٔ خبر: 29371898 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون:

هیات های کوهنوردی بر استعدادیابی متمرکز شوند

سمنان - ایرنا - رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی گفت: هیات های کوهنوردی در استان ها به استعدادیابی برای جذب ورزشکاران موفق در عرصه قهرمانی توجه و تمرکز داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رضا زارعی عصر چهارشنبه در مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان افزود: هیات های کوهنوردی اختیار دارند بر اساس قوانین وزارت ورزش و جوانان و اداره کل ورزش استان ها هم چنین بخشنامه و آئین نامه های فدراسیون مربوطه فعالیت داشته باشند.
وی بیان کرد: این فعالیت ها به طور عمده در عرصه آموزش، قهرمانی، استعدادیابی و سازندگی صورت می گیرد.
زارعی ادامه داد: باوجود ظرفیت های بالقوه در رشته کوهنوردی، زیر ساخت ها در عرصه این رشته ورزشی در استان ها وجود ندارد.
وی بیان کرد: رشد و توسعه این رشته ورزشی در بکارگیری ظرفیت های باشگاه ها، پیشکسوتان، مربیان و مدیران استان ها است.
زارعی تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی و وزارت ورزش و جوانان پشتیبانی لازم را در حمایت از هیات های کوهنوردی انجام می دهند.

** سطوح پایه در سنگ نوردی تقویت شود
رئیس فدراسیون کوهنوردی گفت: سطوح پایه، نوجوانان و جوانان در سنگ نوردی و کوهنوردی با وجود ظرفیت های کوهستان در استان سمنان مورد توجه قرار گیرد.
زارعی افزود: اکنون بالغ بر 500 جوان قهرمان در صعودهای ورزشی و به همین نسبت جوانان در زمینه کوهنوردی در کشور وجود دارد که آینده این ورزش هستند.
وی با بیان این که 250 باشگاه کوهنوردی در کشور فعال است تصریح کرد: باشگاه ها و بخش خصوصی زیرساخت های ورزش کوهنوردی را مهیا می کنند.
وی ادامه داد: اعتماد به باشگاه ها منجر به سازندگی رشته کوهنوردی و صعودهای ورزشی می شود لذا باید در توسعه باشگاه های کوهنوردی در استان ها تلاش شود.

** محیط زیست دغدغه کوهنوردان
رئیس فدراسیون کوهنوردی در ادامه بیان کرد: کوهنوردان نسبت به تخریب محیط زیست دغدغه مند هستند و بارها در زمینه تخریب کوه شاهوار در استان سمنان هشدارهای لازم را دادند.
وی تصریح کرد: اطلاع رسانی ورزشکاران کوهنورد در این زمینه به جامعه مناسب بوده است.
رئیس فدراسیون کوهنوردی یادآور شد: شاید تقابل با تخریب ها در توان کوهنوردان نباشد اما آگاهی به جامعه و مهیا سازی زیرساخت های آموزشی در کشور، معضل ها و مشکلات زیست محیطی را کاهش می دهد.
به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان سمنان با حضور رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و محسن جهانشیر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در سالن اجتماعات این اداره کل برگزار شد.
در این انتخابات که علیرضا کریمی و اسماعیل احمدیان چاشمی، 2 نامزد ریاست هیات بودند، اسماعیل احمدیان چاشمی‌ با کسب 13 رای از مجموع 16 رای رئیس هیات کوهنوردی استان سمنان شد.
9891/7408

نظر شما