شناسهٔ خبر: 29375981 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس فدراسیون کوهنوردی عنوان کرد

وجود 500 جوان موفق در عرصه کوهنوردی کشور/ توجه به سطوح پایه ضروری است

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی از وجود 500 جوان موفق در عرصه کوهنوردی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، رضا زارعی عصر امروز در مجمع انتخابات هیأت کوهنوردی استان سمنان با اشاره به‌ضرورت حمایت از این رئیس جوان این هیأت اظهار کرد: پذیرش عرصه‌های مسؤولیتی توسط جوانان اتفاقی مبارک و ظرفیت مطلوب است.

وی بیان کرد: چهار سال زمان خوبی برای از آب و گل درآمدن و رفع نقیصه‌های موجود است و این جوان منتخب با توجه به اینکه هیأت کوهنوردی استان جزو 10 هیأت برتر است راه سختی را در پیش دارد و باید موردحمایت همه‌جانبه قرار گیرد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی با اشاره به دغدغه کوهنوردان مبنی بر تخریب محیط زیست اظهار داشت: شاهوار رو به تخریب است و اطلاع جامعه از این مسأله نشان از این دارد که کوهنوردان اهمیت این موضوع را به بدنه جامعه منتقل کردند.

وی گفت: شاید زورمان نرسد در تقابل با تخریب‌ها برآییم اما با ایجاد زیرساخت‌های آموزشی می‌توانیم مشکلات تخریب زیست‌محیطی را کاهش دهیم.

زارعی تصریح کرد: فدراسیون کوهنوردی سعی کرده این قضیه را با زیرساخت‌های حمایتی رفع کند و سعی کردیم در برنامه‌ها مخرب محیط زیستی تشدیدگر این قضیه نباشیم.

وی رشد و توسعه این رشته ورزشی را در گرو به‌کارگیری از ظرفیت‌های باشگاه‌ها، پیشکسوتان، مربیان و مدیران دانست و بر آن تأکید کرد.

زارعی با اشاره به حمایت‌های فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان از هیأت‌های کوهنوردی، تصریح کرد: هیأت‌های کوهنوردی این اختیار را دارند که بر اساس قوانین وزارت ورزش و جوانان و به‌تبع اداره ورزش استان و بخشنامه و آیین‌نامه‌های فدراسیون مربوطه فعالیت داشته باشند و این فعالیت‌ها به‌طور عمده در عرصه آموزش قهرمانی و استعدادیابی و سازندگی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از استان‌ها که از پتانسیل کمتری برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: توصیه برای این استان‌ها، بحث سازندگی و استعدادیابی است، مسئله‌ای که در چهارساله گذشته در این مقوله توفیقات فراوانی داشته‌ایم.

رئیس فدراسیون کوهنوردی از وجود 500 جوان موفق در عرصه کوهنوردی کشور خبر داد و اظهار داشت: توجه به سطوح پایه و جوانان ظرفیتی است که از آن مغفول نشدیم.

وی از فعالیت 250 باشگاه شاخص در سراسر کشور خبر داد و گفت: در عرصه‌های بین‌المللی نیز طی دو سال اخیر شاهد موفقیت‌های چشمگیری بودیم و حدود پنج سال نیز روی پایه‌ها متمرکز شده‌ایم.

سرپرست اداره ورزش و جوانان استان سمنان نیز افزایش تلاش سکان‌داران هیأت‌های ورزشی در جهت استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود را امری ضروری دانست و رئیس منتخب هیأت کوهنوردی استان را موظف به ارتقای جایگاه این رشته ورزشی دانست و اظهار داشت: نگاه ویژه به ظرفیت‌های موجود این رشته ورزشی، پررنگ کردن حضور بانوان و جوانان در این رشته مهیج از اولویت‌هایی است که باید برای آن برنامه‌ریزی شود.

وی به‌ضرورت پرورش استعدادها و توسعه ورزش قهرمانی، اشاره و بر جانشین پروری و جایگزین داشتن تأکید کرد.
جهانشیر با اشاره به اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و دوشغله‌ها در هیأت‌ها و ارکان ورزشی، اظهار داشت: مشمولین این قانون نمی‌توانند در مجامع استانی شرکت کنند و ملزم به اجرای این قانون هستیم.
جهانشیر خاطرنشان کرد: جانبازان بیش از 50 درصد آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.
به گزارش فارس؛ در مجمع انتخابانی امروز، هادی ملأ کاظمی به علت دو شغله بودن از دور انتخابات قبل از برگزاری در دقیقه‌های پایانی کنار گذاشته شد.

انتهای پیام/ن

نظر شما