شناسهٔ خبر: 29374812 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سردار‌ اشتری:

امروز مردم پلیس را ملجأ و پناهگاه خود می‌دانند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی آمادگی دارد طی 48 ساعت در تهران و کل کشور معتادان متجاهر را جمع‌آوری و به محل‌های نگهداری و قضائی تحویل دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ‌اشتری در جمع روسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ، اظهار داشت: امروز مردم پلیس را ملجاء و پناهگاه خود می‌دانند، زیرا آنها به راحتی با پلیس در ارتباط هستند و موضوعات خود را از آن طریق دنبال می‌کنند.
اشتری با بیان اینکه فرماندهی تهران بزرگ با اجرای صحیح مأموریت‌ها توانسته نظم و آرامش در پایتخت جاری و ساری کند، افزود: یکی از اقدامات بزرگی که اخیراً از سوی پلیس تهران صورت گرفت، برقراری امنیت راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی (ع) بود که در پایتخت با حضور بیش از دو میلیون عاشق اباعبدالله الحسین(ع) از میدان امام حسین(ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بدون هیچ نگرانی و در کمال نظم و امنیت برگزار شد.
اشراف کامل پلیس بر جای جای پایتخت
وی با تأکید بر ‌اشراف اطلاعاتی پلیس بر جای جای پایتخت در راستای مقابله با هنجارشکنان و تامین امنیت، آسایش و آرامش شهروندان گفت: این کار بسیار بزرگی است که در کنار فعالیت‌های تجاری و اقتصادی در شهر تهران، مردم امنیت و آرامش را به‌طور کامل احساس می‌کنند که این در سایه هدایت‌های داهیانه مقام معظم رهبری، دعای خیر مردم و تلاش همکارانم میسر شده است.
فرمانده ناجا، برقراری امنیت پایدار در تهران را یکی از موضوعات مهمی دانست که باید از بعد اقتصادی، انتظامی، اجتماعی و اخلاقی در حوزه‌های مختلف روز به روز ارتقاء یابد.
سردار‌ اشتری با تاکید بر اینکه برخورد با توزیع‌کنندگان و موادفروشان بایستی با اقتدار بیشتری انجام شود، ادامه داد: معتادان متجاهر، یکی از نگرانی‌های شهروندان در سطح شهر تهران است و نیروی انتظامی آمادگی دارد طی 48 ساعت در تهران و کل کشور این افراد را شناسایی، دستگیر و به محل‌های نگهداری و قضائی تحویل دهد که تحقق این امر اهتمام بیشتر مراکز و مسئولان مربوطه را می‌طلبد تا پلیس را در پاک سازی چهره شهر از وجود این معتادان یاری کنند.
وی با ‌اشاره به آمار کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن، گفت: این مقدار ما را راضی نمی‌کند چراکه حتی یک کشته هم برای ما زیاد است.
فرمانده ناجا ادامه داد: با راه‌اندازی مانیتورینگ در پلیس راهور فاتب، همت همکارانم و آموزش‌های لازم، امروز ترافیک نسبت به گذشته روان‌تر است.
اشتری، یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی را آموزش دانست و گفت: حرفه‌ای شدن همکارانم به وسیله آموزش‌ها و استمرار آن در مقاطع مختلف ضروری است.
وی، شناسایی مخلان نظم اقتصادی را یکی دیگر از توفیقات پلیس دانست و افزود: در این رابطه، دو تن از این افراد صبح امروز (دیروز) به دار مجازات آویخته شدند که این یکی دیگر از افتخارات پلیس است.
عالی‌ترین مقام انتظامی کشور، دستگیری مخلان اقتصادی را مرهون تعامل و همکاری مردم با نیروی انتظامی دانست و گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه قضا در مجازات کسانی که برای سود بیشتر موجب اذیت مردم می‌شوند، گام‌های موثرتری برداریم که نتیجه آن رضایت‌مندی شهروندان عزیز است.
سردار ‌اشتری از نیروی انتظامی به عنوان یک مجموعه اجتماعی محور نام برد و خاطر نشان کرد: اقدامات ما براساس نیازمندی مردم است؛ مأموریت‌هایمان جدای از مردم نیست بلکه در کنار و برای آنها می‌باشد.
وی از تماس 7 میلیون شهروند طی هفت ماهه امسال با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 خبر داد و گفت: این تماس‌ها در راستای رفع مشکلات امنیتی و ارتقاء آسایش و آرامش شهروندان صورت گرفته است.

نظر شما