شناسهٔ خبر: 29360538 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هشدار فرمانده ناجا به مخلان نظم و امنیت اقتصادی

سردار اشتری گفت :برخورد با معتادان متجاهر همچنین بر خورد با مخلان نظم و امنیت اقتصادی و استفاده از تجهیزات به روز نظامی در دستور کار فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری پس از بازدید ستادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در اربعین بیش از دومیلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین از میدان امام حسین تا شهر ری حرم عبدالعظیم حسنی حضور داشتند که با زحمات پلیس فاتب در امنیت این حرکت عظیم انجام شد.

وی ادامه داد :آمادگی داریم چهره شهر تهران را از وجود افراد معتاد که نگرانی برای مردم ایجاد کرده اند پاکسازی کنیم. اولویت ما موضوعات ترافیکی است که با برنامه ریزی خوبی که صورت گرفته کمتر نسبت به گذشته تصادف و تلفات داریم.

بیشتر بخوانید:

سردار اشتری: امنیت مردم خط قرمز مسؤولان است

اشتری گفت: در اربعین بیش از دومیلیون نفر در مراسم پیاده روی اربعین از میدان امام حسین تا شهر ری حرم عبدالعظیم حسنی حضور داشتند که با زحمات پلیس فاتب در امنیت این حرکت عظیم انجام شد. و مردم با پلیس تعامل خوبی دارند.

وی در ادامه افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر برخورد قاطع پلیس با مخلان نظم اقتصادی است. بعد از اتفافات گذشته در بازار سکه و ارز یکی از مجموعه‌هایی پیشتاز پلیس بود.

فرمانده ناجا تصریح کرد: این اقدامات پلیس در حوزه برخورد با مخلان اقتصادی به شناسایی دو نفر از این افراد شد و با رسیدگی به پرونده قضایی هر دو نفرشان از این افراد به دار مجازات آویخته شدند.

سردار اشتری گفت: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ توانسته نظم، امنیت و آرامش را برای شهروندان تهرانی برقرار کند. هیچ نقطه‌ای از تهران را نداریم که پلیس روی آن اشراف نداشته باشد و هیچ گروهی نیز وجود ندارد که مردم را مورد آزار واذیت قرار داده و پلیس آن‌ها را شناسایی نکرده باشد و پلیس نتوانسته باشد کاری انجام دهد، شاید در گوشه‌ای اتفاقی رخ دهد و پلیس به خاطر مسافت کمی دیر برسد، اما سرعت عمل پلیس همیشه خوب بوده و نظم و امنیت را برقرار کرده است.

وی در ادامه گفت: ۱۲ میلیون شهروند تهرانی در پایتخت فعالیت دارند و به کسب و کار خود می‌رسند که فراهم کردن آسایش، آرامش و امنیت این شهروندان یکی از بزرگترین فعالیت‌های بزرگ فاتب است، اما این آسایش و آرامش به راحتی به دست ما نرسیده است.

سردار اشتری ادامه داد: در نظارت ستادی پلیس تهران بزرگ رشد قابل قبولی را از خود نشان داده است و فعالیت‌های پلیس بیشتر حرکت رو به جلویی داشته است. امنیت تهران برای ما مهم است هم از بعد اقتصادی، انتظامی، اجتماعی و اخلاقی و طبق آیین نامه‌ها و آموزش‌هایی که به ماموران خود داده‌ایم پلیس‌های تخصصی ما تلاش زیادی برای برقراری نظم و امنیت داشته اند.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های مردم شهر تهران برخورد با معتادان بخصوص معتادان متجاهراست. گزارش‌های متعددی از مردم درمناطق مختلف به دست پلیس رسیده و از نگرانی‌های خود در خصوص معتادان متجاهر گفته اند.

وی بیان کرد: بحث اعتیاد و معتادان متجاهر فرق می‌کند. پلیس با انتقال دهنده‌ها و فروشندگان مواد مخدر به طور جدی و قاطع برخورد خواهد کرد و شناسایی باندهای توزیع کننده در بحث مواد مخدر یکی از مهمترین اولویت‌های پلیس است.

اشتری در ادامه تصریح کرد : یکی از مشکلات حل نشده بحث جمع آوری معتادان متجاهر است که نیروی انتظامی در تهران و کشور تلاش زیادی دربرخورد با این موضوع دارد. من همین جا اعلام می‌کنم پلیس این توانایی را دارد تا ظرف ۴۸ ساعت همه معتادان متجاهر را جمع آوری و تحول مقامات مربوطه و محل‌های مشخص شده بدهد، اما در این زمینه شهرداری‌ها و سازمان‌های مربوطه نیز باید اهتمام بیشتری داشته باشند تا با این معضل برخورد قاطع‌تری داشته باشیم.

وی بیان کرد: در موضوعات ترافیکی نسبت به گذشته تصادفات و تلفات کمتری داشتیم هرچند این مقدار ما را راضی نمی‌کند و جان باختن حتی یک نفر هم زیاد است. پلیس با فناوری روز، تجهیزات و پایش تصویری و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های دیگر حجم ترافیک را پایین آورده و ترافیک شهری را کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه راه اندازی مونیتورینگ هوشمند راهور تهران بزرگ یکی از اقدامات جدید نیروی انتظامی است افزود: ماموران نیروی انتظامی تلاش‌های زیادی انجام دادند تا ترافیک روان‌تر از سال‌های دیگر باشد با توجه به اینکه هم تردد در شهرها زیاد شده و هم خودروها.

فرمانده ناجا گفت: موضوعات آموزشی یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است که در تهران بزرگ رشد خوبی داشته است. یکی از اولویت‌های ما در سال ۹۷، حرفه‌ای شدن همکاران با آموزش‌ها و استمرار در این آموزش‌ها است که خوشبختانه توانستیم نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته باشیم و به نتایج مثبتی دست پیدا کنیم.

سردار اشتری افزود: اقدامات ما بر اساس نیازمندی‌های مردم است و پلیس این اقدامات را برای مردم انجام می‌دهد و آن کاری را در چارچوب قانون انجام می‌دهیم که بر اساس نیاز مردم باشد.

وی اضافه کرد: در طی هفت ماه گذشته ۷ میلیون تماس با سامانه ۱۱۰ گرفته شده است و همچنین روزانه ده‌ها هزار تماس حضوری داشته‌ایم که مردم به مقرها و پلیس‌های ما مراجعه می‌کنند و این یعنی بین پلیس و مردم ما ارتباط منسجمی برقرار شده است.

فرمانده ناجا با اشاره به بازرسی ستادی از مرکز فرماندهی فاتب گفت: معایب و مزایایی دیده شده است و معایبی که درمقطعی وجود داشته، اما در ادامه آن‌ها را نداشتیم تلاش کنیم تا برطرف شود.

نظر شما