شناسهٔ خبر: 29365235 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حسینی مطرح کرد:

زیرساخت های هنری خوزستان نسبت به استان های دیگر در وضعیت بهتری قرار دارد

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: شاید زیرساخت های خوزستان با توجه به استعدادهایی که در استان وجود دارد، کم باشد ولی به نسبت استان های دیگر بیشتر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمدمجتبی حسینی»، امروز (چهارشنبه 23آبان) در مراسم رونمایی از پوستر و سایت سی امین جشنواره تئاتر خوزستان، گفت: خوزستان استانی پهناور و مستعد است و تعداد زیادی از هنرمندان برجسته ملی ما از این استان رشد کردند و در عرصه های مختلف هنری کسانی به عرصه هنری آمدند میراث ارزشمند انسانی ما هستند.

 

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به زیرساخت های استان خوزستان، افزود: شاید زیرساخت های خوزستان با توجه به استعدادهایی که در استان وجود دارد، کم باشد ولی به نسبت استان های دیگر بیشتر است.

 

وی تصریح کرد: در طی این سفر دو روزه جلساتی با استانداری و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و منطقه آزاد اروند برگزار شد که همه در راستای توافقاتی بود که منجر به هم افزایی میان دستگاه های مختلف برای توسعه فعالیت ها و فضای هنری است.

 

وی اضافه کرد: موضوع همکاری های معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با منطقه آزاد اروند و برگزاری بخشی از جشنواره تئاتر فجر در خوزستان در حال بررسی است و تا هفته آینده مورد بررسی قرار می گیرد.

 

حسینی، به همکاری مشترک ایران با یکی از کشورهایی که پیوند فرهنگی و هنری با ما دارند اشاره کرد و اذعان داشت: در این راستا کشور عراق بیشترین همکاری را با ما دارد و می تواند زمینه ای برای تبادل و آفرینش فعالیت های مشترک هنرمندان شود.

 

مشکل موزه هنرهای معاصر اهواز و آبادان پیگیری می شود

همچنین «هادی مظفری»، به وضعیت موزه هنرهای معاصر اهواز و آبادان اشاره کرد و اذعان داشت: وضعیت این دو موزه در تهران پیگیری می شود و امیدواریم که مشکل حقوقی موزه اهواز و مشکل ساختمانی و مالی موزه هنرهای آبادان به زودی رفع و این موزه ها به چرخه پنج موزه کشور در کنار تهران، کرمان و اصفهان برگردد.

 

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عنوان کرد: مشکل موزه هنرهای معاصر آبادان قابل حل است و توافقاتی با مدیرعامل منطقه آزاد اروند صورت گرفته تا بتوان زیرساخت های موزه به پایان برسد و بتوانیم در برگزاری ایونت ها و ارسال گنجینه موزه آثار هنرهای معاصر از تهران و برپایی نمایشگاه های دیگر اقدام کنیم.

 

وی از نداشتن گالری خصوصی در اهواز انتقاد کرد و ادامه داد: قرار نیست کسی از جای دیگری بیاید و گالری ایجاد کند بلکه گالری باید توسط هنرمندان استان ایجاد شود چرا که محل عرضه و فروش آثار هنرمندان است و چرخه اقتصاد هنر اتفاق نمی افتد مگر اینکه گالری ها نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

 

در پایان از پوستر و سایت سی امین جشنواره تئاتر خوزستان رونمایی شد.

 

نظر شما