شناسهٔ خبر: 29367311 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون هنری از مجموعه های هنری خوزستان و منطقه اروند دیدن کرد:

برگزاری نمایشگاه تجسمی در موزه آبادان و جشنواره تئاتر فجر در اروند

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به خوزستان منطقه آزاد اروند از مجموعه های هنری این منطقه دیدن کرد و با فعالان هنری اروند گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری، «سیدمجتبی حسینی» که به همراه شهرام کرمی؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و هادی مظفری؛ مدیر کل هنرهای تجسمی برای توسعه فعالیت های هنری در منطقه آزاد اروند به این منطقه سفر کردند؛ از مجموعه تئاترشهر آبادان و بازسازی موزه هنرهای معاصر آبادان دیدن کردند.

همچنین استودیوی صدابرداری موسیقی مصباح الهدی در آبادان با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد. معاون امور هنری، مدیران کل هنرهای نمایشی و تجسمی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند و جمعی از مسوولان از سیما مهر آبادان بازدید کردند و با حضور در گلزار شهدای آبادان، به شهدای این شهر و شهدای سینما رکس آبادان، ادای احترام کردند. 

بازدید از موزه هنرهای معاصر اهواز، مجموعه خلیج فارس خرمشهر، بازدید از مجموعه کانون شهید فهمیده خرمشهر، بازدید از تالار فانوس خرمشهر، نشست با انجمن های هنری خوزستان، دیدار با فعالان فرهنگ و هنر منطقه آزاد اروند و گفتگو درباره مسایل و فعالیت های هنری در منطقه از برنامه های دیگر سفر معاون امور هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی به منطقه آزاد اروند بود.

مراسم رونمایی از پوستر و سایت  سی امین  جشنواره تئاتر استان خوزستان نیز با حضور معاون امور هنری، مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی و مسئولان و هنرمندان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

 

همچنین سید مجتبی حسینی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با علی حسین حسین زاده؛ معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان درباره توسعه فعالیت های هنری گفت وگو کردند.

معاون امور هنری و مدیران کل هنرهای نمایشی و تجسمی برای تعامل و همکاری به منظور توسعه هنر در منطقه آزاد اروند و محوریت خوزستان در طرح آتلیه مشترک هرمندان ایران و عراق با اسماعیل زمانی؛ مدیرعامل منطقه آزاد اروند گفتگو کردند.

سید مجتبی حسینی در دیدار با فعالان عرصه فرهنگ و هنر منطقه آزاد اروند گفت: منطقه آزاد اروند زیرساخت ها و فضاهایی برای فعالیت های هنری دارد که سعی می شود در تعامل و همکاری بیشتر فرصت های بیشتری برای فعالیت های هنری در این منطقه فراهم شود.

 حسینی با اشاره به ثبت تعداد قابل توجه گروه‌های نمایشی در استان خوزستان گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود در منطقه آزاد اروند و ظرفیت های تئاتر در استان خوزستان، امیدواریم پیشرفت بیشتر تئاتر استان را شاهد باشیم.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ٢٥ استان کشور برای برگزاری بخش استان‌ها و شهرستان‌های جشنواره تئاتر فجر متقاضی بودند که با توجه به زیرساخت‌ها درنهایت هشت استان برای برگزاری این بخش انتخاب شده است. بخشی از سی و هفتمین جشنواره بین الملی تئاتر فجر نیز در منطقه آزاد اروند برگزار خواهد شد.

 

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از نمایش آثار هنرهای تجسمی هنرمندان کشورمان در موزه های هنرهای معاصر آبادان، کرمان و اصفهان خبر داد و گفت: برگزاری نمایشگاههایی از آثار هنرمندان کشورمان به صورت گردشی و فصلی  در موزه های هنرهای معاصر شهرهای کرمان، آبادان و اصفهان از برنامه هایی است که در دست انجام است و نمایشگاهی از آثار هنرمندان شاخص کشورمان در موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار خواهد شد.

نظر شما