شناسهٔ خبر: 29330177 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حضور ۱۵ کشور در رقابت علمی کنز

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز گفت: حدود یک هزار و ۴۵ نفر از ۱۵ کشور در رقابت علمی کنز شرکت کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، «سعید سهراب پور» در نشست خبری آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز که امروز(۲۱ آبان ماه ۱۳۹۷) در دانشگاه صنعتی امیر کبیر برگزار شد گفت: امسال اولین دوره رقابت علمی کنز که از فعالیت های جنبی جایزه مصطفی (ص) است برگزار شد و امروز با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان میدهد.

 

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز  با بیان اینکه حدود یک هزارو ۴۵ نفر از ۱۵ کشور  در این رقابت شرکت کردند افزود: تعداد ۵۹۱آثار در پنج حوزه سلامت، فناوری و ارتباطات، اب و محیط زیست، انرژی و اقتصاد به دبیرخانه کنز ارسال شد.

 

وی افزود:۱۵۲آثار در حوزه سلامت، ۱۳۶ آثار در حوزه فناوری اطلاعات، ۱۵۴ اثر در حوزه آب و محیط زیست، ۹۵ اثار در حوزه انرژی و ۱۵۴ آثار در حوزه اقتصاد بوده است.

 

وی افزود: در این رقابت دانشجویان و اعضای علمی زیر ۴۵ سال حق شرکت داشتند به همین دلیل ۷۵۳ نفر دانشجو و ۲۹۲ اساتید متقاضی شدند.

 

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز با بیان اینکه کاربردی بودن آثار دارای اهمیت بود ادامه داد:شرکت کنندگان به دلیل بین المللی بودن این رقابت  باید یک ویدئو ۵ دقیقه ای با زبان انگلیسی یا زیرنویس انگلیسی ارسال می کردند تا داوری صورت می گرفت.

سهراپ پور بیان کرد:۳۶ آثار از ۱۵ کشور ارسال شد که نیمی از آثار از کشور پاکستان بود اما برگزیده از کشور مالزی انتخاب شد.

 

وی با بیان اینکه در هر حوزه سه آثار برگزیده می شوند گفت: اثر برجسته مدال کنز دریافت می کند و برگزیده های دیگر لوح دریافت می کنند. هدف از برگزاری این جشنواره تشویق جوانان به علم و فناوری است.

 

به گفته ی رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز یک ریال از فعالیت های جایزه مصطفی (ص) از دولت دریافت نشده است و تمام آن از سوی خیرین و واقفین تامین شده است.

 

نظر شما