شناسهٔ خبر: 29323951 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

حضور پررنگ کشورهای اسلامی در «مسابقه علم و فناوری کنز»/ 15 اثر علمی برتر انتخاب می‌شوند

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز گفت: 15 کشور اسلامی برای حضور در این دوره از مسابقات کنز شرکت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

حضور پررنگ کشورهای اسلامی در مسابقه علم و فناوری کنز / 15 اثر علمی برتر انتخاب می‌شوندبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید سهراب‌پور رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز در نشست خبری این دوره از رقابت‌ها که عصر امروز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد با اشاره به فعالیت مسابقه علمی کنز گفت: این جشنواره در دو دوره برگزار شده است و ارزش علمی بالایی دارد.

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز درباره تعداد آثار واصله به این جشنواره گفت: حدود 1045 نفر از 15 کشور دنیا آثار خود را به این دوره از مسابقه ارسال کردند و تمام آثار در پنج حوزه سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، آب و محیط زیست و اقتصاد مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سهراب‌پور ادامه داد: 152 اثر در حوزه سلامت، 136 اثر در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات، 154 اثر در حوزه آب و محیط زیست، 95 اثر در حوزه انرژی و 54 اثر در حوزه اقتصاد به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند.

وی درباره داوران  این دوره از جشنواره گفت: اساتید دانشگاه‌های پزشکی و غیر پزشکی در این دوره از جشنواره حضور داشتند و فراخوان این دوره از جشنواره اواخر سال 96 اعلام شد و دانشمندانی از کشورهایی چون ایران، عمان، مالزی، عراق، افغانستان، سوریه، فلسطین و دیگر کشورهای جهان اسلام 36 اثر به جشنواره فرستادند.

 سهم 70 درصدی مردان در مسابقه علم و فناوری کنز

رئیس شورای داوری رقابت علمی کنز با بیان اینکه آثار در چند حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرند، گفت: آثار در چند حوزه خوب، عالی و متوسط مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که 10 درصد آن‌ها عالی، 60 درصد خوب و مابقی در حوزه متوسط قرار داشتند، همچنین 70 درصد از شرکت‌کنندگان آقا و 30 درصد دیگر آن‌ها خانم بودند و 753 نفر دانشجو و حدود 300 هیأت علمی در این جشنواره شرکت کردند.

سهراب‌پور درباره آثار برجسته این دوره از مسابقه اظهار کرد: در هر پنج حوزه مجموعا 15 اثر قبول می‌شوند یعنی سه اثر برجسته در هر حوزه به عنوان آثار برتر معرفی خواهند شد و همچنین مهمترین جایزه را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما