شناسهٔ خبر: 29236154 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گالری‌گردی در دومین ماه از فصل برگ‌ریزان پایتخت

تهران- ایرنا- پایان هفته دومین ماه از فصل برگ‌ریزان و آغاز ماه ربیع الاول، چند نمایشگاه جدید هنری در گالری‌های تهران افتتاح می‌شود و فرصت خوبی برای دوستداران هنرهای تجسمی فراهم می‌آورد تا با دیدن آثاری جدید، روحشان را صیقل دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، گالری‌ها و مرکزهای هنری تهران میزبان نمایشگاه‌های متعددی برای اهل فرهنگ و هنر در تهران هستند.
«اگنس مارتین» نقاش کانادایی-آمریکایی که خود را اکسپرسیونیست انتزاعی می‌دانست درباره آثارش معتقد بود: «نقاشی‌های من درباره چیزهایی نیستند که دیده می‌شوند، بلکه درباره چیزهایی هستند که برای همیشه در ذهن باقی می‌مانند.»

*«بداهگی» در گالری سیحون
«بداهگی» عنوان سومین نمایشگاه انفرادی میلاد زینلی است که از جمعه 18 آبان تا 30 آبان ماه در گالری سیحون برپا خواهد شد.
این مجموعه دربرگیرنده 27 اثر طراحی در ابعاد کوچک است که با روان‌نویس سفید و سیاه روی کاغذ گراف اجرا شده است.
زینلی درباره نوع نگاه در آثارش گفته است: «من از سال 1388 به صورت ذهنی نقاشی و طراحی می‌کنم و با این شیوه می‌خواهم به ناخودآگاهم نزدیک شوم، دغدغه من پی بردن به راز آفرینش است که پی ببرم چه کسی هستم و خلقتم برای چیست و باورم این است که با کشف ناخودآگاهم می‌توانم به این موضوع پی ببرم.»
این نمایشگاه در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، پلاک 11 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

*«کیمیا» در خانه هنرمندان
دومین جشنواره عکس «کیمیا» با هدف گسترش و ترویج موضوعات مرتبط با بخش معدن و صنایع معدنی 18 آبان ماه در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود و تا 28 آبان در نگارخانه تابستان ادامه خواهد داشت.
در این نمایشگاه 45 عکس با موضوع فعالیت در حوزه معدن و صنایع معدنی در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد.
خانه هنرمندان ایران در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر واقع شده است.

*«تادااکس» در سه گالری تهران
هشتمین دوره‌ تادااکس با درون‌مایه‌ «پیدا و پنهان» و با حضور بیش از 40 شرکت‌کننده‌ ایرانی و بین‌المللی از 8 کشور جهان در سه فضای «گالری محسن»، «مرکز نبشی» و «طبقات هنری آواسنتر» از 18 تا 25 آبان ‌ماه برگزار می‌شود.
دو فضای نمایشگاهی گالری محسن و مرکز نبشی میزبان بیش از 30 چیدمان است و طبقات هنری آوا سنتر محل برگزاری 15 اجرای دیداری‌­ شنیداری و نمایش ویدیو به همراه 12 گفت‌و‌گوی هنرمندان درباره‌ آثارشان به همراه یک نشست درباره هنر، دانش و تکنولوژی خواهد بود.
آثار به‌ نمایش درآمده در این دوره از فستیوال از طریق فراخوان انتخاب شده‌‌اند و در راستای بهبود کیفیت انتقال ایده و نحوه‌ تعامل با هنرهای بین رشته‌ای، تیم راهنمای فستیوال در دو نوبت در هر دو فضای گالری محسن و مرکز نبشی به برگزاری تور و پاسخ‌گویی به سوالات مخاطبان خواهند پرداخت.
به استثنای اجراهای دیداری‌- شنیداری، بازدید از تمامی فضاهای نمایشگاهی و حضور در تمام سخنرانی‌ها برای عموم آزاد است.
علاقه‌مندان می‌توانند در روز افتتاحیه ساعت 4 عصر تا 10 شب و روزهای شنبه تا پنجشنبه 12 ظهر تا 8 شب به «مرکز نبشی» به نشانی خیابان ویلا، نبش کوچه خسرو، پلاک 51 و «گالری محسن» به نشانی بزرگراه مدرس شمال، ظفر شرقی، کوچه ناجی، خیابان فرزان، خیابان نوربخش، بلوار مینا، پلاک 42 و «گالری آواسنتر» به نشانی خیابان پاسداران، خیابان موحد دانش (اقدسیه)، جنب سفارت چین مراجعه کنند.

*«از کودکی» در گالری ویستا
دومین نمایشگاه گروهی نقاشی گرامی‌داشت زنده‌یاد توران میرهادی عصر جمعه هجدهم آبان‌ماه، همزمان با دومین سال درگذشت این بانوی پیشرو در گالری ویستا برگزار می‌شود و تا 25 آبان (غیر از شنبه) ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه روایت آثار 17 هنرمند است که به یاد خانم میرهادی خلق شده‌اند و به انتخاب بهنام کامرانی به تماشا درمی‌آیند.
در این نمایشگاه آثاری از فرح اصولی، ثمیلا امیرابراهیمی، ندا اعظمی، مهناز پسیخانی، مهدیس توکل، تبسم تهم، مهدی حسینی، ستاره حسینی، سمیرا دریا، آذین رستمی، گیزلا وارگا سینایی، ترانه صادقیان، نجوا عرفانی، نفیسه عمران، بهنام کامرانی، وانا نبی‌پور و رضا هدایت ارائه می‌شود.
توران میرهادی از چهره‌های پیشگام فرهنگی ایران در سده کنونی که بیش از شصت سال در گستره آموزش و پرورش و فرهنگ و ادبیات کودکان کوشید و هجدهم آبان 1396 دارفانی را وداع گفت.
این نمایشگاه در گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک 11 میزبان علاقه‌مندان است.

*«نقاشی‌های سیاه و سفید» در گالری فردا
40 اثر از رضا بانگیز که با تابلوهای سیاه و سفیدش معروف است، 18 آبان ماه در گالری فردا افتتاح می‌شود و تا اول آذر ادامه خواهد داشت.
رضا بانگیز متولد سال 1316 در تهران و فارغ‌التحصیل دانشکده هنرهای زیبا و دارای مدرک درجه یک هنری معادل دکتراست.
او در پس‌زمینه‌های سیاه و سفید کارهایش در فضایی که بیشتر به تصویرسازی شباهت دارد با خطوطی ساده آدم ها را تصویر می‌کند و موضوع اکثر آثار بانگیز از دل اجتماع و داستان‌های فولکلور گرفته شده و می‌شود در آثار او مردم کوچه و بازار و داستان‌های عاشقانه‌ای چون لیلی و مجنون را دید.
این نمایشگاه از هجدهم آبانماه تا اول آذر در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت 16 تا 20 به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی 6، پلاک 2 مراجعه کنند.

*«سنگ و ماهی» در نگارخانه شیث
نمایشگاه مجسمه‌های فهیمه قربانی و سمیه کریمی با عنوان «سنگ و ماهی» 18 آبان در نگارخانه شیث افتتاح می‌شود و تا 23 آبان ماه ادامه خواهد داشت.
این نمایشگاه در چهارراه ولیعصر، ضلع جنوبی پارک دانشجو، کوچه شیرزاد شرقی واقع شده است.
فراهنگ**9031** 1055**9129

نظر شما