شناسهٔ خبر: 29245387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

جزئیات هشتمین سالانه هنر دیجیتال تهران

هشتمین دوره‌ تادااکس با درون‌مایه‌ «پیدا و پنهان» و با حضور بیش از ۴۰ شرکت‌کننده‌ ایرانی و بین‌المللی از 10 کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

در این دوره تاداکس دو فضای نمایشگاهی گالری محسن و مرکز نبشی میزبان بیش از ۳۰ چیدمان است و طبقات هنری آواسنتر محل برگزاری ۱۵ اجرای دیداری‌ـ شنیداری و نمایش ویدیو به همراه 12 گفت‌و‌گوی هنرمندان دربارهی آثارشان و 1 نشست درباب هنر، دانش و تکنولوژی خواهد بود.

در هشتمین دوره تداکس آثاری به نمایش گذاشته شده که از طریق فستیوال و به صورت فراخوان انتخاب شدهاند و برای بازدید از این آثار می‌توانید به گالری محسن، مرکز نبشی و طبقات هنری آواسنتر از 18 تا 25 آبان ماه مراجعه کنید. 

سالانه‌ هنر دیجیتال تهران (تادااکس) در سال ۱۳۹۰ با هدف گشودن دریچههایی نو به هنر بینا‌رشتهای و نیز ایجاد فضایی کارآمد و مستقل برای علاقهمندان این حوزه در تهران بنیانگذاری شد. هزینه‌ بالای تجهیزات و ابزارها از یک سو و نبود موقعیت‌ها و بسترهای همکاری میان فعالان ایرانی و بین‌المللی در رشته‌های مختلف از سوی دیگر، امکان حضور، کسب تجربه و فعالیت هنرمندان، مهندسان و دانشمندان را در عرصه هنرهای آمیخته با تکنولوژی و دانش با محدودیت روبهرو کرده است؛ به همین دلیل به‌ندرت ظرفیتهای این‌چنینی برای نمایش و ارائه‌ی آثار با این رویکرد فراهم شده است. طی برگزاری هفت دوره‌ پیاپی با حضور بیش از ۲۵۰ شرکت‌کننده‌ ایرانی و بین‌المللی از ۲۰ کشور، همواره سعی بر آن بوده است تا با گسترش افق‌های دید و بسط همکاری‌ها از طریق تخصیص بودجه‌های حمایتی (تاداگرنت)، تعامل با بخش فرهنگی سفارت‌ها، همکاری با دانشگاه‌ها و فستیوال‌های بین‌المللی، برگزاری سخنرانی‌ها و نیز کارگاه‌های آموزشی به غنی‌تر کردن این بستر بپردازد.

نظر شما