شناسهٔ خبر: 28971450 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اعتراف شبکه «ابوظبی» به شکست ائتلاف سعودی در عملیات الحدیده در غرب یمن

شبکه ماهواره‌ای «ابوظبی» با پخش تحلیل یکی از کارشناسان نظامی به شکست ائتلاف سعودی ـ اماراتی در جبهه ساحل غربی یمن و انجام اشتباهات فاحش اذعان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سرتیپ «فایز الدویری» کارشناس و تحلیل‌گر نظامی به شکست تیپ‌های موسوم به «العمالقة» وابسته به ائتلاف سعودی در جبهه ساحل غربی یمن اعتراف کرد و این تیپ‌ها مسئول شکست‌ها و ناکامی‌ها در این جبهه دانست.

الدویری در گفت‌وگو با شبکه «ابوظبی» اظهار داشت: از حملات هوایی ائتلاف سعودی در این جبهه از نظر میدانی؛ بهره‌برداری نشده است و یک حلقه مفقوده در این میان وجود داد. سخن گفتن از بازگشت از «الخوخه»، «زبید» و «التحتیا»، اعتراف آشکار به شکست نیروهای ائتلاف سعودی - اماراتی در نبرد الحدیدة است.

وی در ادامه توجیه‌هایی که رهبران و سربازان تیپهای العمالقه برای شکست میدانی خود در ساحل غربی طرح می‌کنند را مورد تمسخر قرار داد و تاکید کرد این تیپ‌ها مسئول اصلی شکست‌های میدانی در ساحل غربی هستند. حوثی‌ها در این میان، ابتکار عمل را به دست گرفته‌اند و نیروهای خود را به خوبی سازماندهی کردند و نیروهای ائتلاف را مجبور کردند که در مسافت 90 کیلومتری از میدان نبرد، بجنگند و ائتلاف نیز نتوانست این نبرد را تحت کنترل و مهار خود درآورد.

 

 

این کارشناس نظامی اعتراف کرد: نقشه ائتلاف برای پیشروی به سوی فرودگاه الحدیدة و کیلومتر 16 یک اشتباه فاحش بود. زیرا پیش از ورود به نبردهای الحدیدة، ابتدا می‌بایست مناطق الخوخه، زبید و جبهه‌های مختلف تعز تحت کنترل در می‌آمد و دستاوردهای پیشروی نیروهای ائتلاف، می‌بایست حفظ می‌شد. اما چنین امری روی نداد.

این در حالی است که گروه رسانه‌ای «الاعلام الحربی» یمن، تصاویر زیادی از عملیات‌های گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی در جنوب جاده کیلومتر 16 و پاکسازی کامل این منطقه از حضور متجاوزان و فراری دادن آنها منتشر کرده است.

وبگاه خبری «النجم الثاقب» نیز دیروز در یادداشتی در خصوص تحولات در جبهه راهبردی الحدیده در غرب یمن با این تیتر که «نبرد الحدیده از کنترل ائتلاف خارج شده و نیروهایش در آستانه فروپاشی هستند»، نوشت: ائتلاف سعودی-اماراتی طی سه روز گذشته مردم شهرهای الدریهمی و التحیتا را زیر بمباران شدید و دیوانه وار هواپیماها و ناوهای جنگی خود گرفته و فجایع وحشتناکی را در حق شهروندان زنان و کودکان رقم مرتکب شده است؛ خانه‌های مردم و تاسیسات حیاتی دولتی بمباران و نابود می‌شوند؛ بیمارستان الدریهمی که در بمباران‌های عربستان با همه بیماران و کارکنانش با خاک یکسان شد، نمونه بارزی از این جنایات متجاوزان علیه یمن است.

نویسنده تشدید حملات خونبار عربستان و امارات به الحدیده را عقده گشایی آنها از پیروزی‌های بی وقفه نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی بر نیروهای مزدور امارات طی مقطع اخیر و در جبهه‌های مختلف درگیری الحدیده خواند و گفت: رخدادهای نظامی اخیر به گواه اسناد سمعی و بصری واقعی بیانگر سنگینی خسارات امارات و مزدورانش است که نتوانستند هیچ پیشروی یا دستاوردی میدانی در حمله دوم خود به شهر المدینه و مسیر اصلی آن در جاده کیلومتر 16  به دست آورند.

بر اساس این گزارش، در نبرد الحدیده قدرت غالب به رغم ریخته شدن خون شمار زیادی از مردم بی‌گناه یمن، ارتش و کمیته‌های مردمی هستند و نیروها ومزدوران امارات از حدود شش ماه پیش که حمله به الحدیده را آغاز کردند  تاکنون، جز در برخی جاها که روزنه‌های نفوذی پیدا کردند که اصلا ارزشی در  تغییر معادلات نظامی نداشته، چیزی حاصل نکردند و امروز صفوف این نیروها از هم پاشیده و ضعیف است ، زیرا هر روز و هر ساعت دچار فرسایش بیشتری می‌شوند و به گفته ناظران درباره فروپاشی کامل نظامی امارات در جبهه الحدیده  فقط مساله زمان مطرح است.

انتهای پیام/ص

نظر شما