شناسهٔ خبر: 28793062 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عملیات پهپادی و توپخانه‌ای مشترک یمن علیه متجاوزان در ساحل غربی

یگان‌های پهپادی و توپخانه‌ای یمن طی عملیاتی مشترک یکی از مقرهای ائتلاف سعودی در ساحل غربی را هدف قرار دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان پهپادی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی بار دیگر در عملیاتی مشترک، مواضع نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان همپیمان آنها را در ساحل غربی هدف قرار دادند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیرة»، یگان پهپادی و توپخانه‌ای یمن، عملیات مشترکی علیه نیروهای ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان تحت فرمان آنها را در «الدریهمی» در ساحل غربی انجام دادند.

امرو همچنین یگان مهندسی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، با یک بمب، یک خودروی نظامی متعلق به ائتلاف سعودی و شبه‌نظامیان تحت فرمانش را در غرب «التحتیا» واقع در ساحل غربی منفجر کردند که طی آن کلیه سرنشینان این خودرو کشته شدند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن؛ همچنین، پیشروی نیروهای ائتلاف سعودی در غرب «حیس» واقع در ساحل غربی را متوقف کردند و خسارات جانی زیادی به آنها وارد آوردند.

طی عملیات گسترده امروز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مواضع متجاوزان در کیلومتر 16 در ساحل غربی نیز شمار زیادی از آنها کشته شدند.

حمله نظامی عربستان سعودی در قالب ائتلاف منطقه‌ای-عربی به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن، وارد چهارمین سال خود شده است؛ حمله‌ای که جز نابودی زیرساخت‌های یمن و کشته و زخمی شدن‌ها ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور دستاوردی نداشته است.

این ائتلاف بعد از سه سال تهاجم و حمله بی‌امان به یمن، طی ماه‌های گذشته با هدف اشغال بندر «الحدیده» که در واقع تنها راه ارتباطی نیروهای انقلابی یمن با بیرون بوده و بیشتر کمک‌های بشر دوستانه از این بندر وارد یمن می‌شود، عملیاتی تحت عنوان «پیروزی طلایی» آغاز کرد که با مقاومت سرسخت ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون شکست خورده است.

انتهای پیام/غ

 

نظر شما