شناسهٔ خبر: 28943220 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

السد قطر با چه شرایطی به تهران سفر کرده است؟

ژاوی و گابی در انتظار معجزه

صاحب‌خبر -

شهروند| السدی‌ها که در بازی رفت مقابل پرسپولیس با شکست یک بر صفر و ناکامی در گلزنی شوکه شدند، امروز در ورزشگاه مخوف آزادی به دنبال جبران مافات هستند؛ اگر چه بازیکنان بزرگ و نامدار این تیم هم می‌دانند چه کار دشواری پیش رو خواهند داشت.
این تیم بی‌دروازه‌بان!
سعود الهاجری، دروازه‌بان اصلی تیم السد قطر بود که پیش از این به دلیل آسیب‌دیدگی شدید بازی‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا را از دست داده بود. به همین خاطر در دو بازی برابر استقلال «مشعل برشام» درون دروازه قرار گرفت و اشتباهات مرگبار او باعث شد تا سرمربی قطری‌ها در انتخاب دروازه‌بان برای بازی با پرسپولیس تجدید نظر کند. «سعد الشیب» دروازه‌بان دیگری بود که در بازی رفت مقابل پرسپولیس در چارچوب قرار گرفت اما نه‌تنها یک پنالتی به سرخپوشان هدیه کرد، بلکه با گرفتن اخطار از بازی برگشت هم محروم شد. حالا تنها گزینه فریرا برای خط دروازه همان «مشعل برشام» است که به خاطر اشتباه عجیب برابر استقلال خاطره خوشی از ورزشگاه آزادی ندارد.
ژاوی برگشت، بونجاح هم هست
با اینکه بعد از دیدار رفت با پرسپولیس از باشگاه السد خبر می‌رسید که ژاوی هرناندز، کاپیتان و ستاره این تیم با مصدومیت روبه‌رو شده است، این ‌هافبک اسپانیایی در مصاحبه‌ای خبر از بازگشت خود به تمرینات و آمادگی‌اش برای دیدار برگشت داده است. از طرفی بغداد بونجاح هم که در لیگ ستارگان به خاطر اعتراض به داور پیراهن السد را به زمین کوبیده بود، برخلاف پیش‌بینی‌ها از سوی سران باشگاه قطری محروم نشد تا آقای گل لیگ قهرمانان آسیا شانس گلزنی در ورزشگاه آزادی را داشته باشد.
ترس ستاره‌های السد از جو مخوف آزادی
با اینکه بازیکنان بزرگی در ترکیب السد به میدان می‌روند، حتی آنها هم از بازی‌کردن در ورزشگاه آزادی هراس دارند. ژاوی هرناندز که تا قبل از این سه بار به تهران سفر کرده و حاصل کارش دو باخت و یک برد بود، اینطور جو آزادی را توصیف کرده است: «واقعا جو حاکم بر ورزشگاه آزادی سنگین است. در فوتبال اروپا از این قبیل ورزشگاه‌ها و تماشاگران زیاد دیده می‌شود، اما شرایطی که ایرانی‌ها در حمایت از تیم‌های خود ایجاد می‌کنند، اصلا توصیف‌شدنی نیست.» همچنین گابی که تا فصل قبل در ترکیب اتلتیکومادرید به میدان می‌رفت، با تجربه‌ای که از بازی‌کردن در آزادی مقابل استقلال داشته، شبیه ژاوی درباره این استادیوم صحبت می‌کند: «این ورزشگاه مشابه بزرگترین ورزشگاه‌های اروپا است و جو خیلی پرشوری دارد. حقیقت این است که فوتبالیست‌های امروز باید خودشان را برای بزرگترین اتفاقات آماده کنند و این یکی از آنها است.»
السد به امید معجزه در تهران
با اینکه السد قطر شکست غیر قابل پیش‌بینی را در دوحه تجربه کرد، ژاوی و یارانش با امید پای به تهران گذاشته‌اند. آنها در بازی رفت حتی در محوطه جریمه پرسپولیس هم کمتر صاحب توپ شدند اما قطعا برنامه‌های زیادی برای شکستن سد محکم دفاعی سرخپوشان خواهند داشت. جالب است بدانید که هم پرسپولیس و هم السد یک بازی بعد از رویارویی در بازی رفت انجام دادند اما تفاوت اینجا است که السدی‌ها با استراحت بیشتری به تهران می‌آیند. آنها آخرین بازی خود را 16 روز قبل برابر  السیلیه برگزار کردند که البته با تساوی یک بر یک به پایان رسید و باعث شد که شاگردان فریرا در رده دوم جدول لیگ ستارگان قطر بایستند.

 

نظر شما