شناسهٔ خبر: 28925797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار یاسوج تاکید کرد:

جمعه بازار یاسوج غیر استاندارد است/ تعریف بسته حمایتی برای انتقال

یاسوج- شهردار یاسوج گفت: جمعه بازار یاسوج غیر استاندارد است و بدون رعایت الزامات ایمنی و با تراکم بالا و غیرمجاز ساخته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، نستهن مقدم عصر دوشنبه در نشست ستاد بحران استان، افزود: جمعه بازار یاسوج رفته رفته به روز بازار تبدیل شده است و با سازه تمام فلزی، غیر استاندارد و بدون رعایت موارد ایمنی ساخته شده است.

مقدم با اشاره به اینکه طی سال گذشته رای بر برچیده شدن و ساماندهی جمعه بازار داده شده بود، ابراز داشت: این مهم تاکنون عملیاتی نشده است.

مقدم با بیان اینکه آتش سوزی اخیر در جمعه بازار یاسوج منجر به سوختن ۱۶ باب مغازه شد، عنوان داشت: بعد از وقوع این حادثه، سه جلسه فشرده با هدف تعیین تکلیف جمعه بازار برگزار شده و باید هرچه سریعتر نسبت به رفع مشکل به وجود آمده اقدام شود.

شهردار یاسوج گفت: در سال ۹۵ بازارچه سنتی با هدف ساماندهی جمعه بازار کلنگ زنی شد و تا زمان تکمیل و ساماندهی، می توان با هماهنگی بخش های متولی چند خیابان را به عنوان بازار هفتگی تعریف کرد.

مقدم افزود: فعالیت در مکان فعلی جمعه بازار برای خطرناک است و وجود سازه تمام فلزی نیز امکان انتقال برق ایمن از مسیر هوایی و زمینی را غیر ممکن کرده است.

مقدن با بیان اینکه تعریف بسته حمایتی برای جابه جایی فردی و گروهی می تواند ظرفیت مناسبی برای ساماندهی این جمعه بازار باشد، خاطرنشان کرد: فعالیت جمعه بازار به چنین شکلی جایز نیست و شهرداری آمادگی دارد که چند معبر موقت را برای جایگزینی جمعه بازار تعریف کرده تا ظرفیت انتقال دائمی فراهم شود.

نظر شما