شناسهٔ خبر: 28926348 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امکان ساماندهی جمعه بازار یاسوج وجود ندارد

R41452/P1361/S6,69/CT11

شهردار یاسوج با بیان اینکه محل کنونی جمعه بازار یاسوج می‌تواند آبستن یک خطر بزرگ باشد زیرا هیچ سنخیتی با یک مکان کسب و کار مناسب ندارد، گفت: امکان ساماندهی این مکان وجود ندارد و باید حتما برچیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، نستهن مقدم ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت جمعه بازار شهر یاسوج، اظهار داشت: این مکان یک سازه تماما فلزی است که بدون لحاظ الزامات ایمنی و بدون استاندارد رشد پیدا کرد و رفته رفته به یک بازار دائمی تبدیل شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته همه مسئولان خطرناک بودن مکان این بازار را گوشزد کردند و دو بار تاکنون دچار آتش‌سوزی شده است، افزود: در آتش‌سوزی اخیر حضور به موقع تیم آتش‌نشانی و همکاری سپاه و نیروی انتظامی سبب شد شعله‌ها قطع شود اما 16 باب از مغازه‌ها در آتش سوخت.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه آذرماه سال گذشته شورای پیشگیری از جرم استان رأی به برچیده شدن یا ساماندهی این مکان داد، گفت: با شرایط موجود این بازار باید برچیده شود و امکان ساماندهی آن وجود ندارد.

مقدم با تأکید بر اینکه لازم است این مکان هر چه زودتر تعیین تکلیف شود، عنوان کرد: سال 95 بازارچه سنتی با هدف ساماندهی جمعه بازار کلنگ‌زنی شد که هنوز تکمیل نشده است و تا زمان تکمیل آن این آمادگی وجود دارد که با هماهنگی شورای ترافیک بازارهای هفتگی برپا کنیم.

وی با بیان اینکه حتی یک لحظه ماندن در این محل خطرناک بوده و امکان اینکه برق ایمن به آن برسانند وجود ندارد، گفت: بعد از وقوع آتش‌سوزی با فشار اهالی جمعه بازار مجددا این مکان برق‌دار شد و حتی در ساعات خارج از وقت مقرر شده تعدادی از کسبه از موتوربرق‌های سیار استفاده می‌کنند که خطر را دو برابر کرده است.

شهردار یاسوج بیان کرد: امکان جابه‌جایی موردی یا گروهی غرفه‌های جمعه بازار وجود دارد و می‌توان در این راستا بسته حمایتی تعریف کرد که با یک طرح اشتغال‌زای توجیه‌پذیر جابجا شوند.

مقدم گفت: محل کنونی جمعه بازار یاسوج می‌تواند آبستن یک خطر بزرگ باشد زیرا هیچ سنخیتی با یک مکان کسب و کار مناسب ندارد و خطرناک است.

انتهای پیام/ن

نظر شما