شناسهٔ خبر: 66698485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بهره گیری خوبی از ظرفیت نخبگان نشده است

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از مشکلات جدی کشور، بهره نگرفتن مناسب از ظرفیت نخبگان است.

صاحب‌خبر -

قناعت استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح رویداد گفتاورد ملی نخبگان در پهنه خراسان و سمنان گفت: مهمترین رویکرد گفتاورد ملی نخبگان، ایجاد فرصت برای نقش آفرینی نخبگان است.

او افزود: ایجاد ظرفیت‌های جدید برای نقش‌آفرینی نخبگان در جهت حل مسائل ملی و استانی مهمترین رویکرد این رویداد است.

قناعت اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی کشور که از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری این است که تاکنون بهره‌مندی و بهره‌گیری خوبی از نخبگان در سطوح مدیریتی نشده است.

استاندار ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی شناخت خوبی از نخبگان و محیط‌های علمی ندارند و این نوع نگاه غلط باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری در خصوص اثرگذاری نخبگان برای تمدن‌سازی تصریح کرد: باید به ظرفیت نخبگان توجه ویژه و خاصی کرد و اجرای اولین گفتاورد ملی نخبگان در خراسان جنوبی اثرات خوبی به همراه خواهد داشت.

به گفته قناعت، تعریف جدیدی از نخبگان و شناسایی ایده‌های آنها و استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان از طریق مشارکت عمومی در زمینه شعار سال از دیگر رویکرد‌های گفتاورد ملی نخبگان است.

استاندار با اشاره به لزوم ارتباط مؤثر نخبگان و مردم ادامه داد: این امر ارتباط مردم و دستگاه‌های اجرایی را نیز تسهیل می‌کند و در ارتباط‌گیری بین نخبگان و محیط‌های اداری باید محدودیت‌ها رفع شود.

او گفت: از آنجایی که ارتباط مؤثر بین نخبگان و مردم راحت‌تر است این رویداد در پنج حوزه مالی، ارزی و پولی، منابع طبیعی، امنیت غذایی، نظام سلامت و حکمرانی و سیاست‌گذاری هدفگذاری شده و منطبق با نیاز‌های روز کشور است لذا نخبگان باید به دنبال راه حل باشند و دولتمردان را در این زمینه یاری دهند.

نظر شما