شناسهٔ خبر: 28864481 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امکان سنجي پرورش آرتميا در بوشهر

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- مسوولان شيلات بوشهر و دانشگاه‌هاي خليج فارس و اروميه راه‌هاي پرورش آرتميا را در استان بوشهر بررسي مي‌کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، آرتميا از جمله سخت پوستان آبزي است که در آب‌هاي شور زندگي مي‌کند و درياچه اروميه در يکي از غني‌ترين منابع آن است. از آرتميا يا سيست (تخم آرتميا) آن براي تغذيه ماهيان و ميگو استفاده مي‌شود.
مسوولان شيلات استان بوشهر، دانشگاه خليج فارس و دانشگاه اروميه در حال بررسي امکان پرورش آرتميا در استان بوشهر هستند.
دکتر آق رئيس پژوهشکده آرتميا و آبزي پروري دانشگاه اروميه گفت: پرورش اين آبزي براي دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي و کاهش آثار زيست محيطي در مزارع پرورش ميگو ضروري است و اداره کل شيلات استان بوشهر با حمايت و پشتيباني دانشگاه خليج فارس و دانشگاه اروميه مي‌تواند طرح پرورش آرتميا را اجرا کند.
دکتر نفيسي رئيس پژوهشکده خليج فارس هم گفت: آرتميا از جمله سخت پوستان آبزي است که از سطوح پايين هرم غذايي تغذيه مي‌کند و توليد آن نيز کم هزينه و مقرون به صرفه است.
وي افزود: اين آبزي که در شرايط نامناسب محيطي مانند شوري بالا به جاي زنده زايي توليد سيست مي‌کند از جمله گزينه‌هاي مناسب براي آبزي پروري در استخر هاي خاکي جنوب کشور به شمار مي‌رود.
به گفته رئيس پژوهشکده خليج فارس، هر کيلوگرم سيست اين آبزي پس از عمل آوري و بسته بندي، با توجه به شرايط و کيفيت آن در بازار جهاني 60 تا 200 دلار به فروش مي رسد.
دکتر نفيسي بيان کرد: توليد و پرورش اين محصول علاوه بر ارز آوري باعث توسعه و اشتغال پايدار نيز خواهد شد.
وي گفت: اکنون بيشتر سيست مورد نياز مراکز تکثير آبزيان در کشور وارد مي‌شود.

نظر شما