شناسهٔ خبر: 28856551 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پیش بازی بارسلونا-سویا؛ حمله به صدر در میزبانی از صدرنشین!

مهدی آزادی

شروع ماهی که می‌تواند حرف‌های زیادی درباره قدرت تیم والورده در این فصل بزند. پس از چهار هفته ناکامی، دیگر زمان واکنش نشان دادن به انتقادات و بازگشت به مسیر پیروزی در لالیگا فرا رسیده و چه بهتر که این واکنش مقابل صدرنشین باشد. سویای پابلو ماچین بابرنامه کار خواهد کرد و بعید نیست یک نتیجه غافلگیر کننده رقم بخورد. بازی‌های این دو تیم همواره جذاب بوده و این بار هم همین گونه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

طرفداری - تیم‌های بارسلونا و سویا در هفته نهم لالیگا به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مشخصات بازی

زمان بازی | شنبه، 28 مهر 97 برابر با 20 اکتبر 2018

ساعت | 22:15

محل برگزاری بازی | ورزشگاه نیوکمپ

داور بازی | خوان مارتینز

پیش بازی-بارسلونا-سویا-لالیگا

پیش بازی

لوگو-بارسلونا بارسلونا برای پس گرفتن صدر جدول، چاره‌ای جز شکست سویا ندارد. تیم والورده چهار هفته متوالی است که رنگ پیروزی را در لالیگا ندیده و در حالی که اتلتیکو مادرید و رئال مادرید نیز امتیازات زیادی از دست دادند، این سویا بود که گوی سبقت را ربود و به صدر جدول رسید. هم اکنون تیم پابلو ماچین با یک امتیاز بیشتر از بارسا در رده اول است. تیم والورده در حالی به یکباره در لالیگا افت کرد که در لیگ قهرمانان اروپا از دو بازی، دو برد به دست آورده و شرایط بسیار خوبی دارد. بازی فردا با سویا، شروعی است بر یک تقویم سخت دیگر برای آبی اناری‌ها. چه تیم والورده باید در ادامه به فاصله سه روز یک بار به ترتیب به مصاف اینتر، رئال مادرید، رایو وایکانو، اینتر، رئال بتیس و اتلتیکو مادرید برود. نکته مثبت این است که بارسا در سه بازی دشوارش، از نیوکمپ خارج نمی‌شود. درباره ترکیب احتمالی بارسا نیز باید گفت تنها ابهام موجود، حضور یا عدم حضور دمبله در ترکیب است. سمدو به واسطه عملکرد خوبش در بازی‌های اخیر احتمالا بار دیگر فیکس بازی می‌کند و لنگلت هم قطعا در کنار پیکه زوج خط دفاعی را تشکیل خواهد داد. حضور بوسکتس و راکیتیچ در میانه میدان حتمی است و مسی، سوارز و کوتینیو نیز فیکس خواهند بود. از میان آرتور ملو‌، عثمان دمبله و یا حتی آرتورو ویدال یک نفر در ترکیب قرار خواهد گرفت. سویا قربانی مورد علاقه لیونل مسی است. فوق ستاره آرژانتینی بارسا بیشتر از هر تیم دیگری، دروازه آندلسی‌ها را باز کرده و بارسا امیدوار است برای بازگشت به صدر جدول، مسی که به اردوی آرژانتین نرفت، باز هم به روند خوبش مقابل تیم شایسته سویا ادامه بدهد.

ترکیب-احتمالی-ترکیب ساز-طرفداری-بارسلونا

لوگو-سویا تیم تحسین برانگیز ماچین به نیوکمپ می‌آید؛ به عنوان صدرنشین! سال‌ها بود که این تیم ریشه دار، در چنین رتبه‌ای قرار نگرفته بود اما به لطف عملکرد درخشان ماچین و شاگردانش و البته نتایج دور از انتظار بارسلونا و رئال مادرید، این اتفاق رخ داد. سویا پس از فصل کابوس واری که سپری کرد، ماچین را به عنوان مربی منصوب کرد و خریدهای زیادی در تابستان انجام داد. سویا فصل را چندان خوب شروع نکرد و سوپرکاپ را به همین بارسلونا باخت. در ادامه دو باخت به بتیس و ختافه فشار زیادی به ماچین وارد کرد اما تیم او واکنش فوق العاده‌ای داشت و توانست رئال مادرید را با 3 گل در سانچز پیسخوان شکست بدهد. روی فرم ترین بازیکن این هفته‌های سویا کسی نیست آندره سیلوا که به نظر به دوران اوجش بازگشته است. او هم اکنون بالاتر از مسی، آقای گل لالیگا است. از اور بانگا و پابلو سارابیا به عنوان دیگر مهره‌های کلیدی سویا می‌توان نام برد. تیم‌های ماچین به دفاع منظم، خط دفاعی سه نفره و پرس سنگین معروف هستند که باید دید این مربی جوان و خوش فکر، چه برنامه‌ای برای بازی فردا در ذهن دارد.

غایبان بازی

لوگو-بارسلونا

میزبان برای این بازی توماس فرمائلن و ساموئل اومتیتی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. 

لوگو-سویا

تیم میهمان برای این بازی ماکسیم گونالون و ابراهیم آمادو را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

نتایج ده بازی آخر دو تیم

بارسلونا-سویا-لالیگا

بهترین بازیکنان دو تیم در لالیگا

تیم بهترین بازیکن (امتیاز هواسکورد) بهترین گلزن بهترین پاسور گل
بارسلونا لیونل مسی (8.43) مسی (6) مسی (4)
سویا آندره سیلوا (7.52) آندره سیلوا (7) خسوس ناواس (4)

نکات آماری بازی

  1. برای اولین بار از مارس سال 2007، سویا صدرنشین لالیگا است. در آن فصل سویا موفق شد بارسلونا را 2-1 شکست بدهد. سویا آخرین بار زمانی قهرمان لالیگا شد که پس از هفته هشتم لیگ، صدرنشین بود. فصل 1945/46
  2. سویا از 22 بازی آخرش در لالیگا مقابل بارسلونا تنها یک بار پیروز شده است. 16 شکست و 5 تساوی. آن برد هم به پیروزی 2-1 سال 2015 برمی‌گردد. در این مدت سویا تنها یک بار موفق به ثبت کلین شیت مقابل بارسلونا شده است.
  3. سویا هیچ یک از 15 بازی اخیر لالیگایی‌اش در نیوکمپ را نبرده است. 2 تساوی و 13 شکست. در این مدت سویا 40 گل دریافت کرده است.
  4. بارسلونا چهل بازی متوالی است که در بازی‌های خانگی لالیگا شکست نخورده است. بهترین روند شکست ناپذیری خانگی آنها در این تورنمنت از نوامبر 1993.
  5. سویا بیشتر از هر تیم دیگری در تاریخش، در فینال‌ها به بارسلونا باخته است. این تیم تاکنون 8 جام را به بارسا واگذار کرده است.
  6. مسی با 11 و پابلو سارابیا و آندره سیلوا با 9 گل زده، بهترین گلزنان لالیگایی این فصل در همه رقابت‌ها هستند.
  7. لیونل مسی در این فصل بیشتر از هر بازیکن دیگری در لالیگا توپ را به تیرک کوبیده است. 6 بار. 
  8. سویا قربانی مورد علاقه مسی در لالیگا است. او بیشتر از هر تیم دیگری در این تورنمنت به سویا گل زده است. 24 گل که 15 گل در نیوکمپ بوده است.
  9. تیم‌های ارنستو والورده در این 10 فصل همیشه در بازی‌های خانگی موفق به باز کردن دروازه سویا شده‌اند. میانگین 2.1 گل زده در هر بازی.

پیش بینی نتیجه بازی از سوی هواسکورد

بارسلونا 2-2 سویا

نظرسنجی-بارسلونا-سویا-لالیگا

نظر شما