شناسهٔ خبر: 28879977 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مسی؛ درآستانه رکورد بیشترین گل زده به تمام تیم های لالیگا

تهران- ایرنا- کتاب «زندگی شگفت انگیز یک کَنه» مملو از رکوردهایی است که شکستن آن تنها از عهده «لیونل مسی» بر می آید و حالا اعجوبه فوتبال جهان می تواند با ادامه روند گلزنی، رکورد بیشترین گل زده به 19 تیم حاضر در لالیگا را در دایره طلایی خود اسیر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، روزنامه مارکا اسپانیا روز شنبه نوشت: آمار گلزنی «لیونل مسی» یک شاهکار هنری است؛ در واقع رئال مادرید، اتلتیکومادرید، والنسیا، رئال بتیس همه و همه در فهرست 19 تیم لالیگایی هستند که قربانی نبوغ پدیده آرژانتینی آبی اناری ها شده اند.
و حالا مسی می تواند رکورد دیگری را در فصل جاری به نام خود ثبت کند؛ رکورد بیشترین گل زده به تمام تیم های تراز اول لالیگا.
به عبارت دیگر، «کَنه» (لقب مسی در کتاب 'زندگی شگفت انگیز یک کنه') در حال حاضر به 11 تیم حاضر در لالیگا بیشتر از هر بازیکن دیگری گل زده است و برای اینکه این آمار را به 5 تیم دیگر هم سرایت دهد، به کمتر از 3 گل نیاز دارد.
آماری که او را برای 16 تیم از 19 تیم لالیگا، به اهریمنی پرکینه تبدیل خواهد کرد.
مسی که هم اکنون 24 گل در برابر سویا به ثمر رسانده است، می تواند در بازی امشب در نیوکمپ به رکورد 25 گل «کریستیانو رونالدو» مهاجم سابق رئال مادرید رسیده و حتی از آن تجاوز کند.
اعجوبه آرژانتینی آبی اناری پوشان، با 6 دبل، یک هتریک و 9 گل دیگر، سویا را به یکی از بهترین طعمه های خود بدل کرده است.
مسی پیش از این در یک تک بازی مقابل هر دو تیم اسپانیول و والنسیا، 4 گل به ثمر رسانده و 2 بار مقابل آنها هت تریک کرده است؛ این در حالی است که تیم ایبار 4 بار تسلیم هنرنمایی او شده است.
کاپیتان کاتالان ها تیم های بزرگ را هم از لبه تیغ خود گذرانده است، هواداران دو آتشه رئال در سانتیاگو برنابئو در فصل 2006 – 2007 و 2013 – 2014 دو بار هت تریک مسی را مقابل چشمان خود دیده اند؛ آماری که این بازیکن را به گلزن ترین حریف تاریخ رئالی ها بدل کرده است.
علاوه بر این، او در 3 ال کلاسیکو دبل کرده است که تازه ترین و البته مشهورترین آن به زمانی باز می گردد که پس از گلزنی، پیراهن خود را در برابر هواداران متعصب رئالی بالا گرفت؛ مسی جدای از این گل ها، 5 بار دیگر در ال کلاسیکو دروازه کهکشانی ها را باز کرده است.
تیم خیرونا هم یکی از دیگر از قربانیان مسی است، به طوری که او برای رسیدن به تعداد گل های «لوئیز سوارز» هم تیمی خود و رونالدو تنها به یک گل دیگر نیاز دارد.
فوق ستاره بارسلونا برای ثبت رکورد مقابل آلاوز، رئال سوسیداد و اتلتیکو بیلبائو به ترتیب به 2 و 3 گل نیاز دارد.
با این حال، او برای رسیدن به رکورد «تلمو زارا» مقابل سلتاویگو به 16 گل، رسین به رکورد رونالدو مقابل ختافه به 11 گل و رسیدن به رکورد «رائول گونزالس» در برابر رئال وایادولید به 13 گل نیاز دارد.
ورزشی**3991**9129

نظر شما