شناسهٔ خبر: 28830827 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دولت هزينه پروانه ساخت مستاجران زلزله زده را تامين مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - کرمانشاه - ايرنا - استاندار کرمانشاه گفت: دولت هزينه هاي لازم به منظور دريافت پروانه هاي ساخت واحدهاي مورد نياز مستاجران زلزله زده استان را پرداخت مي کند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازي مناطق زلزله زده که در استانداري کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته آينده جلسه اي با حضور فرمانداران و شهرداران برگزار تا نحوه احداث منازل مستاجران مشخص شود.
وي افزود: اين جلسه صرفا براي مستاجران مناطق شهري و تعيين‌ زميني براي ساخت واحدهاي مسکوني آنها برگزار مي شود.
استاندار کرمانشاه در بخش ديگري از صحبت هاي خود بر برپايي هرچه زودتر بيمارستان صحرايي شهرستات ثلاث باباجاني تاکيد کرد و گفت: اين بيمارستان با همکاري دانشگاه علوم پزشگي و فرمانداري تا 30 مهر ماه راه اندازي شود.
وي افزود: هفته گذشته با وزير بهداشت تماس گرفتيم و نسبت به کندي روند احداث بيمارستان سرپل ذهاب گلايه کرديم که ايشان تاکيد کردند روند احداث تسريع خواهد شد.‌
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: يک واحد بيمارستان 96 تختخوابي توسط خيران در شهر اسلام آبادغرب در حال احداث است که پس از تکميل ساختمان دانشگاه علوم پزشکي آن را تجهيز خواهد کرد.
بازوند ادامه داد: مرحله دوم بيمارستان قديمي اسلام آباد که در زلزله سال گذشته آسيب ديد هنوز بلاتکليف است و بايد منتظر نظر دستگاه قضايي باشيم.
وي همچنين گفت: وضعيت کودکاني که پدران و مادران خود را از دست داده اند و منزلي نيز براي سکونت ندارند بايد مشخص شود تا دولت کار احداث منازل آنان را شروع کند.
استاندار کرمانشاه يادآور شد: گزارش هايي که سازمان نوسازي مدارس در رابطه با تخريب مدارس روستايي در زلزله ارائه کرده است با واقعيت مغايرت دارد.
بازوند تاکيد کرد: بررسي هاي‌ لازم‌ انجام شود تا براي احداث هرچه سريع تر مدارس روستايي تخريب شده چاره انديشي شود.
وي به معضل نخاله هاي ساختماني اشاره کرد و گفت: نخاله هاي ساختماني در سطح شهر سرپل ذهاب براي شهر و مردم مشکل ساز شده است؛ بنياد مسکن انقلاب اسلامي بايد تا پايان عمليات بازسازي نخاله هاي ساختماني را از سطح شهر جمع آوري کند.
استاندار کرمانشاه تاکيد کرد: در شهر سرپل ذهاب هر اتفاقي به دليل وقوع سيل ناشي از وجود نخاله هاي ساختماني رخ دهد، مسئوليت آن با بنياد مسکن است.
بازوند افزود: شهرداري سرپل ذهاب براي انجام عمليات هاي بازسازي شهري به يک‌ دستگاه جرثقيل احتياج دارد که آن را بنياد مسکن در اختيار شهرداري قرار‌ خواهد داد.
وي بر جذب اعتبار بازسازي ‌زيرساخت ها از خزانه تاکيد کرد و گفت: اکنون 190 ميليارد تومان براي بازسازي زيرساخت ها در خزانه موجود است و فردا 100 ميليارد ديگر به آن اضافه خواهد شد‌.
به گفته استاندار کرمانشاه ، تاکنون دستگاه هاي اجرايي 26 ميليارد تومان از خزانه براي بازسازي زيرساخت هاي مناطق زلزله زده دريافت کرده اند.
زمين لرزه 7.3 ريشتري 21 آبان در 11 کيلومتري بخش ازگله، 32 کيلومتري شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
اين زلزله به 10 شهرستان و يک هزار و 930 روستاي استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزيابي هاي صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکوني شهري و روستايي نيز آسيب کلي و جزئي ديده است.
7445/8066
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما