شناسهٔ خبر: 28830850 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

دولت هزینه پروانه ساخت مستاجران زلزله زده را تامین می کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته آینده جلسه ای با

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در نشست ستاد بازسازی مناطق زلزله زده که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هفته آینده جلسه ای با حضور فرمانداران و شهرداران برگزار تا نحوه احداث منازل مستاجران مشخص شود.
وی افزود: این جلسه صرفا برای مستاجران مناطق شهری و تعیین‌ زمینی برای ساخت واحدهای مسکونی آنها برگزار می شود.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود بر برپایی هرچه زودتر بیمارستان صحرایی شهرستات ثلاث باباجانی تاکید کرد و گفت: این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشگی و فرمانداری تا 30 مهر ماه راه اندازی شود.
وی افزود: هفته گذشته با وزیر بهداشت تماس گرفتیم و نسبت به کندی روند احداث بیمارستان سرپل ذهاب گلایه کردیم که ایشان تاکید کردند روند احداث تسریع خواهد شد.‌
استاندار کرمانشاه اعلام کرد: یک واحد بیمارستان 96 تختخوابی توسط خیران در شهر اسلام آبادغرب در حال احداث است که پس از تکمیل ساختمان دانشگاه علوم پزشکی آن را تجهیز خواهد کرد.
بازوند ادامه داد: مرحله دوم بیمارستان قدیمی اسلام آباد که در زلزله سال گذشته آسیب دید هنوز بلاتکلیف است و باید منتظر نظر دستگاه قضایی باشیم.
وی همچنین گفت: وضعیت کودکانی که پدران و مادران خود را از دست داده اند و منزلی نیز برای سکونت ندارند باید مشخص شود تا دولت کار احداث منازل آنان را شروع کند.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: گزارش هایی که سازمان نوسازی مدارس در رابطه با تخریب مدارس روستایی در زلزله ارائه کرده است با واقعیت مغایرت دارد.
بازوند تاکید کرد: بررسی های‌ لازم‌ انجام شود تا برای احداث هرچه سریع تر مدارس روستایی تخریب شده چاره اندیشی شود.
وی به معضل نخاله های ساختمانی اشاره کرد و گفت: نخاله های ساختمانی در سطح شهر سرپل ذهاب برای شهر و مردم مشکل ساز شده است؛ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تا پایان عملیات بازسازی نخاله های ساختمانی را از سطح شهر جمع آوری کند.
استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در شهر سرپل ذهاب هر اتفاقی به دلیل وقوع سیل ناشی از وجود نخاله های ساختمانی رخ دهد، مسئولیت آن با بنیاد مسکن است.
بازوند افزود: شهرداری سرپل ذهاب برای انجام عملیات های بازسازی شهری به یک‌ دستگاه جرثقیل احتیاج دارد که آن را بنیاد مسکن در اختیار شهرداری قرار‌ خواهد داد.
وی بر جذب اعتبار بازسازی ‌زیرساخت ها از خزانه تاکید کرد و گفت: اکنون 190 میلیارد تومان برای بازسازی زیرساخت ها در خزانه موجود است و فردا 100 میلیارد دیگر به آن اضافه خواهد شد‌.
به گفته استاندار کرمانشاه ، تاکنون دستگاه های اجرایی 26 میلیارد تومان از خزانه برای بازسازی زیرساخت های مناطق زلزله زده دریافت کرده اند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7445/8066
انتهای پیام

نظر شما