شناسهٔ خبر: 28821066 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست خاورمیانه- اروپا با رویکرد انتقال تجربیات پژوهشی درکیش برگزار می شود

کیش -ایرنا - نشست بین المللی خاورمیانه - اروپا با رویکرد همکاری درانتقال تجربیات پژوهشی برای دستیابی به آینده پایدار از 27 تا 29 مهر ماه جاری به میزبانی دانشگاه تهران در جزیره کیش برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران در این نشست پژوهشگران موسسه های پژوهشی و مدیران تصمیم‌ساز از کشورهای مختلف اروپایی از جمله اتریش، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، پرتقال، سوئد و سوئیس و جمعی از کشورهای خاورمیانه در این نشست علمی - پژوهشی شرکت خواهند کرد.
مهم‌ترین اهداف این نشست، ایجاد ارتباط بین تیم‌های پژوهشی، یافتن راهکار برای غلبه بر موانع در همکاری‌های پژوهشی و نوآوری، شامل موانع سازمانی، موانع عملی و موانع فرهنگی، تقویت همکاری‌های بین‌المللی در ارتباط با تحقیق و نوآوری و تقویت تشکل های موسسات علمی و پژوهشی خاورمیانه عنوان شده است.
به گفته دکتر عباس زارعی هنزکی، دبیر علمی این نشست بین المللی، مسائلی همچون خط مشی نوآوری و علم، نقاط قوت و ضعف در همکاری‌های علمی و پژوهشی در خاورمیانه و بین کشورهای خاورمیانه و اروپا در چهار حوزه پژوهشی آب، انرژی‌های تجدید‌پذیر، بیماری‌های غیرواگیر و مسائل شهری و شهرنشینی و نوآوری‌های مربوطه ، انتقال تکنولوژی و مهارت، ثبت اختراع و ارزیابی کیفیت، ایجاد و گسترش همکاری‌های پژوهشی و نوآوری در این نشست مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر زارعی هنزکی افزود: این نشست بر اساس طرحی که سازمان ملل با عنوان شبکه آب و انرژی و غذا دنبال می‌کند توسط دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی شریف، علوم پزشکی تهران و علوم پزشکی ایران با محوریت دانشگاه تهران برنامه‌ریزی شده است. این پنج دانشگاه برتر کشور با تشکیل یک کنسرسیوم و الگوبرداری از این شبکه، نشست بین‌المللی خاورمیانه و اروپا را در دستور کار خود قرار داده اند.
در این نشست سه‌روزه محققان داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاران در پنل‌های تخصصی به بررسی چالش‌های موجود این چهار حوزه در منطقه می‌پردازند.
دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران می‌توانند با عضویت در «شعاع» (شبکه علمی آموزش عالی دانشگاه تهران) در جریان آخرین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه قرار گیرند.
1339

نظر شما