شناسهٔ خبر: 28720582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احیای هامون ، احیای زندگانی + مصاحبه

خبرگزاری صداوسیما

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در سيستان و بلوچستان گفت : معیشت مردم منطقه سیستان جدا از تالاب بین المللی هامون نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز سیستان و بلوچستان ، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز در سفر به شمال سیستان و بلوچستان گفت : برای احیاء تالاب هامون باید یک سند ملی تنظیم شود که مردم هم در آن سهیم باشند.
کلانتری با اشاره به اینکه مقابله با پدیده گرد و غبار در منطقه سیستان هم نیازمند مدیریت یکپارچه است افزود : برنامه‌ریزی کار آسانی است اما اجرای برنامه‌ها مهم است و همت ملی را می طلبد.
وی گفت : تبخیر بالای آب در منطقه باعث بوجود آمدن مشکلات فراوانی شده و ضروری است روش‌های جایگزین در کشاورزی اجرایی شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افزود : احیاء سازمان عمران سیستان یکی از موضوعاتی است که در دستور کار قرار گرفته است و می تواند نقش مهمی در بهبود حیات مردم منطقه داشته باشد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2725201" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2252395/2725201?width=400&height=300"></script></div>

افتتاح موزه حیات وحش در شهرستان هامون و بازدید از تالاب بین المللی و خشکیده هامون و چاه‌نیمه‌ها از دیگر برنامه‌های آقای کلانتری در سفر به شمال سیستان و بلوچستان است.
قطع آب ورودی به منطقه سیستان از کشور افغانستان، خشکسالی‌های بیست ساله و خشک شدن تالاب بین المللی هامون، مشکلات فراوان زیست محیطی و معیشتی برای مردم منطقه سیستان ایجاد کرده است. 

mp4
<div id="video-display-embed-code_2725206" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2252395/2725206?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما