شناسهٔ خبر: 28678270 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تاکيد وزير خارجه تاجيکستان و ايران بر تقويت روابط با ايران

صاحب‌خبر -
تاکيد وزير خارجه تاجيکستان و ايران بر تقويت روابط با ايران
خبرگزاري آريا - «سراج الدين مهرالدين» وزير امور خارجه تاجيکستان در ديدار با «مرتضي سرمدي» قائم مقام وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران بر تقويت همکاري ها با تهران تاکيد کرد.
به گزارش روز پنجشنبه پارس تودي به نقل از ايرنا، سفارت جمهوري اسلامي ايران در شهر دوشنبه، مهرالدين ضمن اشاره به سفرهاي سازنده يک سال اخير مقامات ايراني به ويژه محمد جواد ظريف، بر تقويت روابط دو کشور هم زبان و هم فرهنگ تاکيد کرد.
سرمدي قائم مقام وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و رئيس هيات ايراني که در هفدهمين نشست شوراي سران دولت هاي عضو سازمان همکاري شانگهاي در تاجيکستان به سر مي برد نيز در اين ملاقات با اشاره به پيوندهاي عميق دو ملت و يادآوري سياست اصولي جمهوري اسلامي ايران که همواره حمايت از پيشرفت و توسعه تاجيکستان بوده است، بر لزوم گشوده شدن فصل جديدي از همکاريهاي همه جانبه دو کشور تاکيد کرد.
وي همچنين در ديدار با «عثمان علي عثمان زاده»، وزير انرژي و ذخاير آب جمهوري تاجيکستان که رئيس تاجيکي کميسيون مشترک اقتصادي دو کشور است، ضمن بررسي آخرين وضعيت همکاري هاي اقتصادي، تجاري و فني دو طرف، بر ضرورت گسترش و تقويت اين همکاريها در چارچوب کميسيون مشترک اقتصادي تاکيد کردند.
عثمان زاده وزير انرژي و ذخاير آب جمهوري تاجيکستان هم ضمن اشاره به همکاري هاي خوب دو کشور بويژه در حوزه انرژي، از عملکرد شرکت ها و مهندسين ايراني فعال در پروژه هاي تاجيکستان بويژه نيروگاه در دست احداث راغون تمجيد کرد.
پيش از اين، بيش از 160 سند همکاري دوجانبه در حوزه هاي مختلف بين جمهوري تاجيکستان و جمهوري اسلامي ايران منعقد شده و در حال اجرا است.
135/112
بيشتر بخوانيد :
گام‌هاي بلند ايران و تاجيکستان بر توسعه روابط
سفر ظريف به تاجيکستان؛ توسعه همکاري‌هاي دوجانبه در چارچوب «اکو»/ تحليل و ويدئو
تاکيد بر گسترش روابط ايران و تاجيکستان در ديدار ظريف با اما‌معلي رحمان
لاريجاني: استفاده از ظرفيت انتقال گاز و آب بين ايران و تاجيکستان ضروري است
برگزاري نشست کميسيون اقتصادي تاجيکستان و ايران در دوشنبه
کليدواژه ايران

برچسب‌ها:

نظر شما