شناسهٔ خبر: 28678472 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

وزیر خارجه تاجیکستان بر تقویت روابط با ایران تاکید کرد

«سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در دیدار با «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برآمادگی دوشنبه در ارتقاء مناسبات سطح بالا و تقویت همکاری ها باتهران تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، مهرالدین ضمن اشاره به سفرهای سازنده یک سال اخیر مقامات ایرانی به ویژه محمد جواد ظریف، بر تقویت روابط دو کشور هم زبان و هم فرهنگ تاکید کرد.
سرمدی قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس هیات ایرانی که در هفدهمین نشست شورای سران دولت های عضو سازمان همکاری شانگهای در تاجیکستان به سر می برد نیز در این ملاقات با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت و یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره حمایت از پیشرفت و توسعه تاجیکستان بوده است، بر لزوم گشوده شدن فصل جدیدی از همکاریهای همه جانبه دو کشور تاکید کرد.
وی همچنین در دیدار با عثمان علی عثمان زاده، وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان که رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور است ، ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی دو طرف، بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاریها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.
سرمدی با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای همسایه در سیاست خارجی کشورمان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت مناسبات همه جانبه با جمهوری تاجیکستان بویژه در حوزه اقتصاد تاکید نمود.
عثمان زاده وزیر انرژی و ذخایر آب جمهوری تاجیکستان هم ضمن اشاره به همکاری های خوب دو کشور بویژه در حوزه انرژی، از عملکرد شرکت ها و مهندسین ایرانی فعال در پروژه های تاجیکستان بویژه نیروگاه در دست احداث راغون تمجید کرد.

نظر شما