شناسهٔ خبر: 28689091 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید مقامات ایران و تاجیکستان بر بهبود روابط سیاسی و اقتصادی

«مرتضی سرمدی» قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با وزرای انرژی و امور خارجه تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «مرتضی سرمدی»  قائم مقام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی و رئیس هیات ایرانی که در هفدهمین نشست شورای سران دولت های عضو سازمان همکاری های شانگهای در تاجیکستان به سر می برد، با «عثمانعلی عثمان زاده» وزیر انرژی و ذخایر آب و «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان به صورت جداگانه ملاقات انجام داد.

در ملاقات با وزیر انرژی که رئیس تاجیکی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور می باشد، طرفین ضمن بررسی آخرین وضعیت همکاری های اقتصادی، تجاری و فنی دو کشور، بر ضرورت گسترش و تقویت این همکاری ها در چارچوب کمیسیون مشترک اقتصادی تاکید کردند.

سرمدی با اشاره به اهمیت جایگاه کشورهای همسایه در سیاست خارجی ایران، بر آمادگی جمهوری اسلامی برای تقویت مناسبات همه جانبه با تاجیکستان به ویژه در حوزه های اقتصادی تاکید کرد.

عثمان زاده نیز ضمن اشاره به همکاری های خوب دو کشور به خصوص در حوزه انرژی، از عملکرد شرکت ها و مهندسین ایرانی فعال در پروژه های تاجیکستان و از جمله نیروگاه «راغون» در دست احداث قرار دارد، تمجید کرد.

سرمدی در ملاقات با وزیر امور خارجه تاجیکستان با اشاره به پیوندهای عمیق دو ملت و یادآوری سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران که همواره حمایت از پیشرفت و توسعه تاجیکستان بوده است، بر لزوم گشوده شدن فصل جدیدی از همکاری های همه جانبه دو کشور تاکید کرد.

مهرالدین نیز با سازنده توصیف کردن سفرهای یک سال اخیر مقامات ایرانی به ویژه ظریف، بر آمادگی کشورش در ارتقاء مناسبات سطح بالا و تقویت همکاری های میان دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما