شناسهٔ خبر: 28266935 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین نمادین بازگشایی مدارس:

مدرسه، کانون اصلی اجرای برنامه‌های آموزش و پرورش است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین نواختن زنگ مهر و ایثار گفت: مدرسه، کانون اصلی اجرای برنامه های آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، احمد اسکندری نسب صبح یکشنبه ۱ مهرماه ۹۷ در آیین نمادین بازگشایی مدارس استان کرمان در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد ناحیه یک کرمان با تسلیت ایام عزاداری و سوگواری اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای گرانقدر جمهوری اسلامی به ویژه شهدای معلم و دانش آموز، گفت: در آغاز سال تحصیلی با یاد و آرمان‌های شهدا تجدید میثاق می کنیم تا در مسیر شهدا حرکت کنیم و پایبند به آرمان‌های آنان باشیم.

وی گفت: در برابر شان و جایگاه فرهنگیان و همه معلمان فرهیخته و سخت کوش سراسر استان کرمان سر تعظیم فرود می آوریم.

اسکندری نسب با بیان این که آموزش و پرورش یک وزارت خانه بسیار بزرگ و تاثیرگذار است، افزود: مدرسه تنها راه برون رفت از مشکلات آموزش و پرورش است و تنها پایگاه اجرایی برنامه‌های آموزش و پرورش مدرسه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقشه راه همه دست اندرکاران امر تعلیم و تربیت دانست و بر این امر تأکید کرد.

وی گفت: فرهنگیان شریف و نجیب ایران اسلامی و به ویژه فرهنگیان فرهیخته سراسر استان کرمان در آغاز سال تحصیلی کار خود را با رویکرد فرهنگی و تربیتی آغاز خواهند کرد.

اسکندری نسب با اشاره به این که امروز اول مهرماه در هیچ مدرسه ای از استان کلاس بدون معلم نداریم، تصریح کرد: در استان در سال تحصیلی جاری با رشد ۴ درصدی دانش‌آموزی مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۸_۹۷ حدود ۶۳۰ هزار دانش‌آموز در ۷۶۰۰ مدرسه در قالب ۲۹ هزار کلاس درس توسط بالغ بر ۴۴ هزار فرهنگی امر تعلیم و تربیت را آغاز می‌کنند.

وی به راهبرد اصلی اداره کل آموزش و پرورش استان اشاره کرد و افزود: تکریم معلم، مدیریت منابع و مدرسه پویا راهبرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان تعیین شده است.

اسکندری نسب گفت: تحول را در آموزش و پرورش در مسیر محتوا، نیروی انسانی و مدیریت صحیح در راستای مدرسه محوری جلو خواهیم برد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به مشارکت همه دستگاه‌ها و مسئولان برای تحقق اهداف آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی و مسئولان کشور باید برای اجرای برنامه های آموزش و پرورش تلاش کنند و مردم و خانواده ها در کنار آموزش و پرورش باشند تا راه رسیدن به اهداف آموزش و پرورش هموارتر شود.

بر پایه این گزارش زنگ مهر و ایثار صبح یک شنبه ۱ مهر ماه ۹۷ با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان، احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران کل استان و فرماندهان نظامی و انتظامی و مردم و دانش آموزان در دبیرستان دخترانه دوره اول شاهد ناحیه یک کرمان نواخته شد.

نظر شما