شناسهٔ خبر: 28266011 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶۳۰ هزار دانش‌آموز کرمانی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

R7860/P1336/S6,67/CT11

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه حدود ۶۳۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند گفت: در سال تحصیلی جدید با رشد ۴ درصدی دانش‌آموزان استان روبه‌رو شدیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، احمد اسکندری‌نسب صبح امروز و در نخستین روز سال تحصیلی جدید در جشن مهر و دانش که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علیدادی‌سلیمانی‌علیدادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، فدایی سرپرست استانداری کرمان در دبیرستان دخترانه شاهد دوره اول شهر کرمان برگزار شد با تبریک آغاز سال تحصیلی و تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: دفاع مقدس یادآوری درس ایثار و فداکاری و از خودگذشتگی است.

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت کشور بر اساس سیاست‌های سند تحول بنیادین فعالیت می‌کند گفت: سند تحول بنیادین تنها برنامه وزارت آموزش و پرورش برای امر تعلیم و تربیت در کشور و استان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تمام زیرساخت‌های لازم برای آغاز سال تحصیلی جدید در استان کرمان ایجاد شده است افزود: امروز تمام مدارس استان باز است و هیچ کلاسی بدون معلم نیست.

وی با بیان اینکه حدود 630 هزار دانش‌آموز در استان کرمان سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند عنوان کرد: در سال تحصیلی جدید با رشد 4 درصدی دانش‌آموزان استان روبه‌رو شدیم.

اسکندری‌نسب بیان کرد: 7 هزار و 600 مدرسه و 29 هزار کلاس درس با وجود 44 هزار فرهنگی و معلم در استان امسال راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه راهیابی و رسیدن به اهداف آموزش و پرورش بدون کمک و مشارکت مردم و مسئولان میسر نیست گفت: در آموزش و پرورش به کمک همه نیازمندیم تا کانون گرمی از محبت و روش زندگی کردن را به دانش‌آموزان آموزش بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه مدرسه است که می‌تواند دانش‌آموز تراز جمهوری اسلامی تربیت کند افزود: باید به بچه‌ها در مدرسه صبر، تحمل، از خودگذشتی، ایران‌دوستی و روش صحیح زندگی را یاد بدهیم.

انتهای پیام/ ت

نظر شما