شناسهٔ خبر: 28217594 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

شئون عزاداری رعایت نشود، مجوز هیئت باطل می‌شود

از میان ۱۰۵ مجوز صادر شده برای هیئات مذهبی شهرستان پردیس تنها ۲۰ مجوز متعلق به مساجد است و مابقی توسط خود مردم اداره می‌شوند که این مسئله احتمال وقوع اتفاقات و مسائل مختلف را در بر خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

قانون-از میان ۱۰۵ مجوز صادر شده برای هیئات مذهبی شهرستان پردیس تنها ۲۰ مجوز متعلق به مساجد است و مابقی توسط خود مردم اداره می‌شوند که این مسئله احتمال وقوع اتفاقات و مسائل مختلف را در بر خواهد داشت.

به گزارش قانون به نقل از ایلنا،حجت الاسلام سید حسین حسینی‌تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس با اشاره به وقوع چند حادثه و ارائه گزارش تخلفات هیئت‌های مذهبی، در ظهر عاشورا گفت: مردم با مشاهده هر تخلفی حتما به دستگاه‌های اجرایی و شورای نظارت بر فعالیت هیئت‌ها اطلاع دهند تا فورا رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۵ مجوز برای فعالیت هیئت‌های شهرستان پردیس صادر شده است، گفت: از میان این ۱۰۵ مجوز ۲۰ مجوز فقط مخصوص فعالیت مساجد است و مابقی توسط خود مردم اداره می‌شوند که این مسئله احتمال وقوع اتفاقات و مسائل مختلف را در بر خواهد داشت.

وی همچنین افزود: متاسفانه تعدادی از این هیئت‌ها در شهرستان بدون مجوز فعالیت دارند و تحت نظارت ما نیستند.

وی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینکه در خصوص برخی هیئات که گاهی تا ساعت ۲ نیمه شب مردم را برای عزاداری نگه می‌دارند و همچنین توزیع نامناسب غذای نذری که به دلیل عدم کنترل و مدیریت در چند شب پیش حوادثی برای کودکان در پی داشت، چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: نظارت اجرایی بر عهده نیروی انتظامی است و ما قدرت اجرایی نداریم اما با ارائه گزارش‌ها مجوز هیئت متخلف باطل خواهد شد و مسئولان هیئت‌ها متعهد به انجام درست فعالیت خود هستند.

به گزارش ایلنا، با وجود فعالیت هیئت‌های متعدد در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرستان پردیس که در برخی موارد تنها چند متر از هم فاصله دارند و تا نیمه‌های شب دسته‌های عزاداری‌شان برقرار است، هیچ گشتی از نیروی انتظامی و کنترل حوادث و تخلفات احتمالی وجود ندارد تا امنیت زنان و کودکان که در مراسم شرکت داشتند تامین شود و این باعث شده اتفاقات ناخوشایندی برای تعدادی افراد رخ دهد و موقعیت برای سودجویان و متخلفان فراهم شود.

 

برچسب‌ها:

نظر شما