شناسهٔ خبر: 28215426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شئون عزاداری رعایت نشود، مجوز هیئت باطل می‌شود مردم هیئت‌های متخلف را معرفی کنند

از میان ۱۰۵ مجوز صادر شده برای هیئات مذهبی شهرستان پردیس تنها ۲۰ مجوز متعلق به مساجد است و مابقی توسط خود مردم

صاحب‌خبر -

از میان ۱۰۵ مجوز صادر شده برای هیئات مذهبی شهرستان پردیس تنها ۲۰ مجوز متعلق به مساجد است و مابقی توسط خود مردم اداره می‌شوند که این مسئله احتمال وقوع اتفاقات و مسائل مختلف را در بر خواهد داشت.

حجت الاسلام سید حسین حسینی‌تبار رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پردیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به وقوع چند حادثه و ارائه گزارش تخلفات هیئت‌های مذهبی، در ظهر عاشورا گفت: مردم با مشاهده هر تخلفی حتما به دستگاه‌های اجرایی و شورای نظارت بر فعالیت هیئت‌ها اطلاع دهند تا فورا رسیدگی شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۵ مجوز برای فعالیت هیئت‌های شهرستان پردیس صادر شده است، گفت: از میان این ۱۰۵ مجوز ۲۰ مجوز فقط مخصوص فعالیت مساجد است و مابقی توسط خود مردم اداره می‌شوند که این مسئله احتمال وقوع اتفاقات و مسائل مختلف را در بر خواهد داشت.

وی همچنین افزود: متاسفانه تعدادی از این هیئت‌ها در شهرستان بدون مجوز فعالیت دارند و تحت نظارت ما نیستند.

وی در پاسخ به پرسش ایلنا مبنی بر اینکه در خصوص برخی هیئات که گاهی تا ساعت ۲ نیمه شب مردم را برای عزاداری نگه می‌دارند و همچنین توزیع نامناسب غذای نذری که به دلیل عدم کنترل و مدیریت در چند شب پیش حوادثی برای کودکان در پی داشت، چه تدابیری اندیشیده شده است، گفت: نظارت اجرایی بر عهده نیروی انتظامی است و ما قدرت اجرایی نداریم اما با ارائه گزارش‌ها مجوز هیئت متخلف باطل خواهد شد و مسئولان هیئت‌ها متعهد به انجام درست فعالیت خود هستند.

به گزارش ایلنا، با وجود فعالیت هیئت‌های متعدد در خیابان‌ها و کوچه‌های شهرستان پردیس که در برخی موارد تنها چند متر از هم فاصله دارند و تا نیمه‌های شب دسته‌های عزاداری‌شان برقرار است، هیچ گشتی از نیروی انتظامی و کنترل حوادث و تخلفات احتمالی وجود ندارد تا امنیت زنان و کودکان که در مراسم شرکت داشتند تامین شود و این باعث شده اتفاقات ناخوشایندی برای تعدادی افراد رخ دهد و موقعیت برای سودجویان و متخلفان فراهم شود.

انتهای پیام

نظر شما