شناسهٔ خبر: 28191802 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا برگزار می شود

همزمان با شب عاشورای حسینی خدام بارگاه منور رضوی آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا در صحن انقلاب اسلامی بارگاه منور رضوی برگزار می شود.

صاحب‌خبر -
آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورابرگزر می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد،سید خلیل منبتی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت:  این مراسم که پس از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد، خادمان از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدا با شمع‌ها و لاله‌های افروخته مسیر خیابان شیرازی تا حرم مطهر رضوی را طی می‌کنند و به مرثیه سرایی و نوحه خوانی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه خدام سپس با تجمع در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی به عزاداری می‌پردازند افزود: در قالب این مراسم خدام آستان قدس رضوی و مسئولان استانی و کشوری در حالی که شمع‌های روشن در دست دارند، خطبه ویژه این شب را شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم (ص) و هم‌چنین سلام و درود بر ائمه معصومین (ع)، شهدا و امام راحل و آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری  را قرائت و فرارسیدن ایام عزای سید و سالار شهیدان را به محضر حضرت رضا (ع) تسلیت می‌گویند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: بالغ بر ۴۰ درصد از صحن انقلاب به زائران اختصاص داده شده تا جمعیت حاضر در صحن نیز بتواند از این مراسم بهره‌مند شوند، سایر زائران هم می‌توانند همزمان در تمامی اماکن متبرکه از نمایشگر‌های پهن پیکر مراسم باشکوه خطبه خوانی را مشاهده کنند.

 منبتی تصریح کرد: برای زائرانی که شمع‌های افروخته در دست دارند جایگاه ویژه‌ای در خروجی‌های اماکن متبرکه رضوی در نظر گرفته شده تا زائران شمع‌های روشن خود را در این محل‌ها قرار دهند.

وی یادآور شد: این مراسم چهارشنبه ۲۸ شهریورماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی، نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت (ع) در صحن انقلاب برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام// ا.س

مراسن خطبه خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی

برچسب‌ها:

نظر شما