شناسهٔ خبر: 28202196 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا

همزمان با شب عاشورای حسینی، آیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: امشب خدام بارگاهآیین سنتی خطبه‌خوانی شب عاشورا منور رضوی، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی واقع در چهارراه شهدا با شمع‌ها و لاله‌های افروخته مسیر خیابان شیرازی تا حرم مطهر رضوی را طی می‌کنند و مرثیه سرایی و نوحه خوانی  می کنند.

سید خلیل منبتی افزود: خدام سپس با تجمع در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی عزاداری می کنند ، در قالب این مراسم خدام آستان قدس رضوی و مسئولان استانی و کشوری با شمع‌های روشن در دست ، خطبه ویژه این شب را قرائت می کنند.

وی گفت: خطبه امشب، شامل شهادت به یگانگی ذات اقدس الهی، حمد و ستایش پروردگار یکتا و درود و رحمت بر رسول اکرم(ص) و هم‌چنین سلام و درود بر ائمه معصومین(ع) است.

معاون اماکن متبرکه آستان قدس رضوی افزود:بیش از ۴۰ درصد از صحن‌ انقلاب به زائران اختصاص داده شده تا جمعیت حاضر در صحن نیز بتواند از این مراسم بهره‌مند شوند، سایر زائران هم می‌توانند همزمان در تمامی اماکن متبرکه از نمایشگرهای پهن پیکر مراسم باشکوه خطبه خوانی را مشاهده کنند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی تصریح کرد: همچنین برای زائرانی که شمع‌های افروخته در دست دارند جایگاه ویژه‌ای در خروجی‌های اماکن متبرکه رضوی در نظر گرفته شده تا زائران شمع‌های روشن خود را در این محل‌ها قرار دهند.

این مراسم امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی، نوحه‌خوانی و ذکر مصیبت ذاکران اهل بیت(ع) در صحن انقلاب برگزار می‌شود

نظر شما