شناسهٔ خبر: 28121539 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

«معبر» در دو جشنواره جهانی

صاحب‌خبر - شانزدهمین دوره جشنواره فیلم CinemadaMare ایتالیا میزبان فیلم مستند «معبر» ساخته پیام پارسافر شد. در فیلم «معبر» به موضوع جنگ و محیط زیست پرداخته شده است. «معبر» به کارگردانی و تصویربرداری پیام پارسافر، نویسندگی حسین فرخزاده و پیام پارسافر، تدوین سلمه اربابون، جلوه‌های ویژه بصری سلمان اربابون، طراحی صدا حسن مهدوی و مدیریت تولید عماد سلمانیان و به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور در بخش اصلی جشنواره CinemadaMare ایتالیا در تاریخ ۹ جولای برابر با ۱۸ تیرماه در شهر پوتنزا روی پرده می‌رود. این جشنواره به همراه فیلم‌های منتخب خود به صورت دوره‌ای طی یک ماه و نیم در ۱۳شهر ایتالیا برگزار می‌شود. این فیلم همچنین در اولین دوره جشنواره Ertis cinema قزاقستان نیز حضور دارد. به گزارش مهر، این جشنواره از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ جولای برابر با ۱۹ تا ۲۴تیرماه در استان پاولودار جمهوری قزاقستان
برگزار می‌شود.

سعید کنگرانی بر صحنه تئاتر
نمایش «نیرنگ اورنگ» نوشته سید‌ها‌شم‌خان شافع، گردآوری داوود فتحعلی بیگی و کارگردانی «مرتضی برزگر زادگان» از روز گذشته چهارم تیرماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه رفت. نمایش کمدی موزیکال «نیرنگ اورنگ » درباره فردی فریب‌کار به‌نام اورنگ است که از درگیری دو حاجی سود جسته و به آن‌ها و پسران‌شان با ایجاد اختلاف نیرنگ می‌زند. به گزارش سینماسینما، سعید کنگرانی، محمدرضا آزادفرد، محمد پورا، الهه پورجمشید، مهناز غمخوار، داوود معینی‌کیا، محمود موسوی و اسماعیل پوریوسف بازیگرانی هستند که در این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.

«پولدارک 5»
هم ساخته می‌شود
ایدن ترنر بازیگر سریال «پولدارک» گفت که فصل بعدی سریال «پولدارک» می‌تواند فصل آخر آن باشد اما باید دید این شخصیت بعدها تا کجاها می‌تواند برود. ایدن ترنر که از سال ۲۰۰۷ به بازیگری روی آورد، سال ۲۰۱۴ برای بازی در «هابیت: تباهی اسماگ» برنده جایزه امپایر بهترین بازیگر تازه‌کار مرد شد. هم چنین او برای بازی در نقش راس پولدارک نامزد و برنده جوایز متعددی شده ‌است. فیلمبرداری فصل چهارم «پولدارک» به تازگی به پایان رسیده و به گفته ترنر، فصل پنجم می‌تواند آخرین فصل این سریال باشد. فصل نخست «پولدارک» که یک مجموعه تلویزیونی درام بریتانیایی-آمریکایی است، مارس ۲۰۱۵ پخش شد. دومین فصل این سریال سپتامبر ۲۰۱۶ پخش شد.
به گزارش مهر، در جولای ۲۰۱۶، قبل از آغاز فصل دوم اعلام شد که سومین فصل این سریال در حال آماده‌سازی است و آوریل ۲۰۱۷ اعلام شد فیلمبرداری فصل چهارم سریال از سپتامبر ۲۰۱۷ آغاز می‌شود.

نظر شما