شناسهٔ خبر: 66693492 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نظرات زائران ایرانی درباره خدمات حج + ویدئو

سمیه حسنلو / محمدرضا بختیاری

درحالی که حدود چهار روز از حضور زائران ایرانی در شهر مدینه می‌گذرد، بسیاری از آنها نسبت به وضعیت خدمات‌رسانی در حج تا کنون اعلام رضایت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایسنا به حج، اعزام زائران ایرانی به عربستان برای شرکت در مناسک حج از بامداد ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز شده است و اکنون چهار روز از حضور آنها در مدینه می‌گذرد.

با توجه به اینکه حج تمتع یکی از بزرگترین عملیات‌های عبادی ـ مذهبی  در جهان اسلام به شمار می‌آید، متناسب با آن ارائه خدمات شایسته به زائران از اهمیت بالایی برخوردار است.

برای ارزیابی و کیفیت‌سنجی این رویداد و اینکه زائران خانه خدا چه نمره‌ای به کارگزاران حج ایران در این روزها می‌دهند، خبرنگار ایسنا در مدینه با تعدادی از زائران در چندین هتل به گفت‌وگو نشست.

موضوع ارائه خدمات با کیفیت در مدینه و تهیه ارز حجاج در ایران، دو مسأله محوری در این سفر معنوی است. مشاهدات ایسنا و اظهارات زائرانی که تا کنون به عربستان رسیده‌اند نیز حاکی از این است که تا این مرحله، رضایت قابل قبولی از سطح خدمات در کاروان‌های حج وجود دارد و تا کنون مشکل خاصی در روند خدمات‌رسانی به زائران گزارش نشده است.

ارائه خدماتی همچون برگزاری زیارت‌های دوره، کیفت غذا متناسب با ذائقه هموطنان ایرانی، عملکرد محترمانه مدیران و توضیح احکام و مناسک توسط روحانیان کاروان‌ها مواردی است که به نسبت شرایط کشور میزبان، نظر حجاج ایرانی را به خود جلب کرده است.

افزون بر این، تسهیل دریافت ارز ویژه حجاج در شعبه‌های منتخب بانک ملی و اضافه بر آن، عرضه ارز مسافرتی در فرودگاه‌های بین‌المللی، دیگر مواردی است که بیشتر مسافران نسبت به آن ابراز رضایت می‌کنند، اگرچه برخی از زائران، که جزو نخستین کاروان‌های اعزامی بودند، به دلیل ناهماهنگی‌ها در بانک عامل عرضه ارز حج، نسبت به تهیه ارز انتقاد داشتند.

یکی از نکات مثبت خدمات حج، توجه به سلامتی زائران است. بر این اساس، با توجه به شرایط جسمی و سوابق پزشکی زائران، غذای رژیمی به آنها اختصاص می‌یابد و خدمات درمانی و پزشک نیز در شماری از هتل‌ها مستقر شده که بنابر اعلام سازمان حج و زیارت خدمات آنها ۱۶ و ۲۴ ساعته است.

دانلود فیلم

انتهای پیام  

نظر شما