شناسهٔ خبر: 28093309 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

مادران بی‏تاب کودکان سبز پوششان را بالای سر گرفته‎اند و فریاد می‏‌زنند: «یا صاحب‌الزمان (عج) فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ،طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شیرخواره و شش ماهه امام حسین(ع) در حماسه کربلا در همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه همزمان با سراسر کشور در شهرها و مناطق مختلف استان همدان برگزار شد.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

امروز، 23 شهریور ماه همزمان با ششم محرم، تجمع بزرگ شیرخوارگان برای علی اصغر(ع) که با لب تشنه سند مظلومیت سالار شهیدان شد، برگزار شد.
امسال نیز حسینیه امام همدان میعادگاه عاشقان حسینی و شیرخوارگان برای عرض ادب و ارادت به غنچه در خون خفته رباب شد،
امروز نوزادان و کودکان با سربند های یا حسین (ع) ، یا ابوالفضل(ع) ، یا علی اکبر(ع) و یا علی اصغر (ع) همه آمدند، تا مادر داغدار علی اصغر(ع) را دلداری دهند.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

اینجا شیرخوارگان همدانی بهانه ای می شوند برای میعاد با شش ماهه کربلا ...
زمانی که وارد حسینیه امام شدم، کودکانی معصوم و کوچک را دیدم که لباس‌های منقش به نام یا حسین(ع) و پیشانی بندهایی بر سر، لرزه بر اندام دشمنان امام حسین(ع) و اسلام می‌نشاندند.
این کودکان خالصانه و با قلب های پاکشان ادامه‌دهنده راه امام حسین(ع) خواهند بود و نهضت و قیام او را تا ابد زنده نگه خواهند داشت.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

اینجا بی شمار بودند مادرانی که کودکان زیبایشان را در آغوش گرفته و گریه کنان طنین یا "علی اصغر" را سر میدادند، به طرف یکی از همین مادران رفتم ابتدا نام کودک را پرسیدم، این مادر گفت: نام فرزندم مهدی است، امروز آمدم تا همنوا با رباب بگویم حسین جان شیرخواره ام نذر قیام و آرمانهایت، باشد تا او هم علی اصغر وار حسینی شود.
وی گفت: با اشک و سوز دل از خدا میخواهم تا فرزندم چون علی اصغر(ع) برای سربازی امام عصر(عج) پرورش یابد و او را نذر ولایت آل الله میکنم.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

از او جدا شدم به سمت مادر دیگری رفتم، کودکی زیبا و خوش خلق را دیدم که پیشانی بند یا زهرا بر سر داشت، با او هم صحبت شدم او گفت: همیشه دوست داشتم فررندانم عاشق شیعه باشد، همیشه سعی کردم تا فرزندم در مساجد و حسینیه ها قدبکشد.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

مادر دیگری را دیدم که به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) لباس سبز و سفید بر تن کودک خود پوشانده بود، از او درباره این مراسم ملکوتی پرسیدم گفت: امروز آمده ام تا از همین دوران شیرخوارگی به پسرم ابوالفضل راه و رسم زندگی امامان را بیاموزم .
مادر ابوالفضل گفت: ما باید بیندیشیم که تصمیم امام حسین(ع) برای احیای دین جدش پیامبراکرم(ص) و گذشتن از هرچه که دارد حتی طفل 6 ماهه خود، چه نکاتی را برایمان دارد؟ آیا روزی ما هم می‌توانیم این کار را انجام دهیم؟
با خود به فکر فرو رفتم باید دلداده باشی تا بفهمی ترک جان و تن در راه عشق یعنی چه؟ باید عاشق باشی تا بتوانی سر دهی، تا درک کنی دلداده را سر به چه کار آید؟
علی اصغر شهیدی بود که با سن و سال کم خود سند بزرگ رسوایی ستمگران در تمام عصرها را امضا کرد و با خون خود بر کفر آنها صحه گذاشت.
اینجا هوا بوی حسینی گرفته بود که هر کس بی اختیار اشک هایش روانه و به یاد مظلومیت های امام حسین (ع) و دردانه کربلا بر سر و سینه می زد.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا


در این همایش تعدادی از مادران نیز گهواره حضرت علی اصغر (ع) را به طور نمادین در بین جمعیت به حرکت درآوردند که حال و هوایی خاص به این مراسم داد.
آری به درستی که غرب حق دارد از شیرخوارگان حسینی بترسد، وقتی که روزنامه «هارتص» با تیتر « بمب‌های خطرناک» به همایش شیرخوارگان حسینی پرداخت و گفت: ایران در حال سربازگیری برای خود است؛ این یعنی قدرت پوشالی که از شیرخواره هم وحشت دارند.

چه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند که اسرائیل تا 25 سال دیگر نخواهد بود، البته الان هم وجود خارجی ندارد و به جایی رسیده است که از طفل‌های خردسال به عنوان سربازان ایران یاد می‌کنند و ترس وجودشان را فرا می‌گیرد.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

مراسم به پایان خود می رسد همه دعا کردند برای ظهور یوسف نرگس امام زمان (عج) برای طفل های معصومی که این روزها در بیمارستان هستند و با بیماری دست و پنجه نرم می کنند، برای مادرانی که شبانه روز کنار بستر بیماری کودکان خود لالایی می خوانند تا شاید فرزند عزیزشان کمتر بی تابی کند، برای آنهایی که در حسرت در آغوش گرفتن فرزند خود مانده اند.
اینجا مادران دعا کردند برای کودکان یتیم و همه حاجتمندان و گرفتاران، و روی دست گرفتند شیرخوارگان معصوم خود را به طلب شفاعت و حاجت روایی همه ملتمسین دعا.

طنین لالایی مادران همدانی به یاد طفل شش ماهه کربلا

چهاردهمین همایش شیرخوارگان حسینی با حضور صد ها تن از مادران و کودکان همدانی، صبح جمعه 23 شهریور همزمان با سراسر دنیا در حسینیه امام خمینی (ره) همدان و با هدف رساندن پیام مظلومیت اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به جهانیان با شیرخوارگان حسینی و مادران زینبی آنها برگزار شد.
انتهای پیام/ص.ف

گزارشگر الهام صریحی فاضل

برگزاری همایش شیر خوارگان حسینی

برچسب‌ها:

نظر شما