شناسهٔ خبر: 28090064 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حسینیه دانشجو|

مادرانه‌ای به یاد حضرت علی اصغر (ع)/ برگزاری باشکوه مراسم شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران

همایش شیرخوارگان حسینی با حضور پرشور بانوان و فرزندانشان در مصلای امام خمینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه حسینیه خبرگزاری دانشجو، امروز روز مادرانی است که امسال اولین بار است طعم حضور در این همایش را با طفل شیرخواره شان چشیده اند و روز مادرانی است که سالهاست فرزند خود را نذر قیام امامشان کرده اند.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در مصلای تهران
 مصلای تهران ­در نخستین جمعه ماه محرم همزمان با سراسر کشور به یاد حضرت علی اصغر (ع) فرزند شش ماهه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) میزبان همایش شیرخوارگان حسینی بود.
 در این مراسم هزاران مادر وکودک از نقاط مختلف شهر به مصلا آمده بودند تا یاد شیرخواره شهید کربلا را گرامی بدارند.
مادران حاضر در این مراسم که با نوحه خوانی همراه بود اظهار داشتند: می خواهیم فرزندانمان از زمان کودکی عاشق امام حسین (ع) شوند و یادشان بماند که راه زندگی واقعی همان راهی است که آن حضرت و اهل بیت شان برگزیدند و باید به این راه دل سپرد تا عاقبت به خیر شد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد خطیب جمعه تهران نیز سخنران این مراسم بود.
 
شیرخوارگان حسینی با سربندهای یا صاحب الزمان آمدند
صبح اولین جمعه ماه محرم امسال نیز خیابانها مملو از مادران و شیرخوارانی سبز پوش بود که عازم مراسم شیرخوارگان حسینی بودند.
 امروز مادران همراه با کودکان خود به یاد علی اصغر امام حسین علیه السلام در مهدیه ها و حسینیه ها و مصلی ها به سوگ نشستند .شیرخوارگان سربندهایی مزین به نام‌ یا صاحب الزمان عج ، یا حسین و یا علی اصغر برسرداشتند و وجود پاک و معصومشان در آغوش مادران همراه با زمزمه لالایی مرثیه خوان یاداور صحنه واقعه عاشورا و طفل تشنه حسین علیه السلام بود.
امسال نیز مانند سالهای گذشته گردهمایی بزرگ شیرخوارگان حسینی در مهدیه تهران که به طور مستقیم از شبکه پنج سیما پخش می شد با جمعیت وصف نشدنی حضور مادران و کودکان وسخنرانی حجت الاسلام‌پناهیان و ذکر مصیبت علی اصغر مانند هر سال پر سوز و گداز برگزار شد.
عرض ارادت مادران به امام حسین( ع) و طفل شش ماهه ، همدردی با حضرت رباب در این سوگواری موج میزد.

نظر شما