شناسهٔ خبر: 28090025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همایش شیرخوارگان حسینی در استان قزوین برگزار شد

قزوین - ایرنا - همایش شیر خوارگان حسینی در اولین جمعه از ماه محرم و همزمان با سراسر کشور با حضور گسترده دلدادگان و شیفتگان حضرت سید الشهدا(ع) و حضرت علی اصغر(ع) در 365 مکان مذهبی استان قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا در این همایش بزرگ و معنوی مادران قزوینی به همراه فرزندان خردسال خود به یاد طفل 6ماهه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نوحه سرایی کردند.
حضور نوزادان و کودکان با پوشش های سبز و پیشانی بندهای یا حضرت علی اصغر (ع) حال و هوای خاصی به این آیین بخشیده بود.
مادران قزوینی با بلند کردن نوزادان خود بر روی دستانشان، به یاد مظلومیت حضرت علی اصغر(ع) لالایی سر داده و با رباب مادر این حضرت همدردی کردند.
در آیین شیرخوارگان حسینی سخنرانان در خصوص فلسفه و اهداف قیام عاشورا، ستمگری و سنگدلی دشمنان در صحنه کربلا، تاثیر نهضت امام حسین(ع) و همچنین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در سراسر جهان سخن گفتند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در حاشیه این آیین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مداحی، سخنرانی با هدف تبیین ابعاد شخصیت علی اصغر (ع) و واقعه ی کربلا و همچنین تلاوت قرآن را از برنامه های این همایش در 365مسجد، امامزاده و بقعه متبرکه استان عنوان کرد.
حجت الاسلام مصطفی مجیدی افزود:این همایش هرساله در اولین جمعه از ماه محرم توسط مجمع جهانی بزرگداشت حضرت علی اصغر(ع) به منظور تعظیم شعایر حسینی و تربیت نسلی انقلابی از کودکان مسلمان با حضور مادران به همراه خردسالانشان برگزار می شود.
وی بر پیشگیری و مبارزه با خرافات و ضرورت تبیین شبهات مطرح درخصوص واقعه عاشورا با حضور مبلغان تاکید کرد و افزود:حضور این مبلغان در امامزادگانی که طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در آنها اجرا می‌شود به منظور برپایی عزاداری صحیح و زدودن آسیب‌های عزاداری و پاسخگویی به شبهات و سوالات دینی مردم است.
همایش شیرخوارگان حسینی در 43کشور و پنج هزار و 300 پایگاه در جهان برگزار می شود.
7388/6012

نظر شما