شناسهٔ خبر: 27659780 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پروژه احداث ساختمان پلاتوی مریوان کلنگ زنی شد

طی مراسمی و با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و برخی از مدیران شهرستان مریوان ساختمان پلاتوی مریوان کلنگ زنی شد.

صاحب‌خبر -

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم  گفت: ساختمان پلاتو مریوان در 2 طبقه به مساحت  265 متر مربع با هدف تویسعه فضاهای فرهنگی و ایجاد مکانی دائمی برای دبیرخانه تئاتر خیابانی مریوان احداث می شود.

جلال قلعه شاخانی از پیش بینی 700 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و ساخت این پروژه خبر داد و افزود: 145 میلیون تومان از این میزان اعتبار از اسنادخزانه سال 1396 و مابقی ان نیز از سوی فرمانداری شهرستان مریوان تقبل شده است.

وی با بیان اینکه از هفته آینده عملیات احداث این پروژه اجرایی می شود، اذعان کرد: محل اعتبارات این پروژه استانی است و به شرط تخصیص اعتبارات امیدواریم همزمان با چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شاهد افتتاح ختمان پلاتو باشیم.

قلعه شاخانی با اشاره به اقدامات انجام شده حال حاضر این پروژه عنوان کرد: طراحی کامل پروژه انجام شده و تلاش می شود طی روزهای آینده با استقرار پیمانکار و تجهیزات کار ساخت سازه بتنی این پروژه آغاز شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ساختمان این پلاتو در 2 طبقه طراحی شده است، افزود: طبقه اول آن شامل بلاک باکس 130 نفره و دو اتاق آماده سازی گریم، انبار، سرویس بهداشتی و اتاق فرمان است و همچنین طبقه دوم این ساختمان نیز برای دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان تخصیص داده شده است.

وی نبود سالن پلاتو در شهرستان های استان را یکی از عمده ترین مشکلات حوزه نمایش ذکر کرد و افزود: استان کردستان استعدادها و پتانسیل های زیادی در زمینه های مختلف از جمله هنر نمایش دارد و اساتید و هنرمندان بزرگی نیز در این حوزه پرورش داده است.

قلعه شاخانی، کمبود اعتبار را مشکل اصلی اجرای پروژه های عمرانی حوزه فرهنگی عنوان و خاطر نشان کرد: متاسفانه فضاهای فرهنگی کردستان متناسب با ظرفیت های این استان نیست و بر همین اساس تلاش می شود این کمبود ها تا حدودی از محل اعتبارات ملی و استانی جبران شود.

 

نظر شما