شناسهٔ خبر: 27584247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

کلنگ‌زنی پروژه احداث ساختمان پلاتوی مریوان

گروه فرهنگی- ساختمان پلاتوی مریوان با حضور مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و تعدادی از مدیران شهرستان مریوان کلنگ‌زنی شد.

صاحب‌خبر -

کلنگ‌زنی پروژه احداث ساختمان پلاتوی مریوان

به گزارش ایکنا از کردستان، جلال قلعه‌شاخانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: ساختمان پلاتو مریوان در ٢ طبقه به مساحت ٢٦٥ متر مربع با هدف تویسعه فضاهای فرهنگی و ایجاد مکانی دائمی برای دبیرخانه تئاتر خیابانی مریوان احداث می شود.
وی از پیش بینی ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و ساخت این پروژه خبر داد و افزود: ١٤٥ میلیون تومان از این میزان اعتبار از اسنادخزانه سال ١٣٩٦ و مابقی ان نیز از سوی فرمانداری شهرستان مریوان تقبل شده است.
قلعه‌شاخانی با بیان اینکه از هفته آینده عملیات احداث این پروژه اجرایی می شود، اعلام کرد: محل اعتبارات این پروژه استانی است و به شرط تخصیص اعتبارات امیدواریم همزمان با چهاردهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شاهد افتتاح ختمان پلاتو باشیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده حال حاضر این پروژه عنوان کرد: طراحی کامل پروژه انجام شده و تلاش می‌شود طی روزهای آینده با استقرار پیمانکار و تجهیزات کار ساخت سازه بتنی این پروژه آغاز شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه ساختمان این پلاتو در دو طبقه طراحی شده است، افزود: طبقه اول آن شامل بلاک باکس ١٣٠ نفره و دو اتاق آماده سازی گریم، انبار، سرویس بهداشتی و اتاق فرمان است و همچنین طبقه دوم این ساختمان نیز برای دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تخصیص داده شده است.
وی نبود سالن پلاتو در شهرستان‌های استان را یکی از عمده‌ترین مشکلات حوزه نمایش ذکر کرد و افزود: استان کردستان استعدادها و پتانسیل های زیادی در زمینه های مختلف از جمله هنر نمایش دارد و اساتید و هنرمندان بزرگی نیز در این حوزه پرورش داده است.
قلعه‌شاخانی، کمبود اعتبار را مشکل اصلی اجرای پروژه های عمرانی حوزه فرهنگی عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه فضاهای فرهنگی کردستان متناسب با ظرفیت‌های این استان نیست و بر همین اساس تلاش می‌شود این کمبودها تا حدودی از محل اعتبارات ملی و استانی جبران شود.
انتهای پیام

نظر شما