شناسهٔ خبر: 27576613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کلنگ احداث ساختمان پلاتو مریوان به زمین زده شد+تصاویر

R7848/P1377/S6,66/CT7

کلنگ احداث ساختمان پلاتو مریوان با حضورمسئولان استان و شهرستان در این شهر به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مریوان، کلنگ احداث ساختمان پلاتو مریوان امروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان، فرماندار و برخی از مسئولان شهرستان در این شهر به زمین زده شد.

ساختمان پلاتو مریوان در 2 طبقه به مساحت 265 متر مربع با هدف توسعه فضاهای فرهنگی و ایجاد مکانی دائمی برای دبیرخانه تئاتر خیابانی مریوان احداث می‌شود که طبقه اول آن شامل بلاک باکس 130 نفره و دو اتاق آماده‌سازی گریم، انبار، سرویس بهداشتی و اتاق فرمان است و طبقه دوم این ساختمان نیز به دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان تخصیص داده شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از پیش‌بینی 700 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل و ساخت این پروژه خبر داد و اظهار داشت: 145 میلیون تومان از این میزان اعتبار از اسناد خزانه سال گذشته و مابقی اعتبارات از سوی فرمانداری شهرستان مریوان تقبل شده است.

جلال قلعه‌شاخانی با بیان اینکه از هفته آینده عملیات احداث این پروژه اجرایی می‌شود، افزود: محل اعتبارات این پروژه استانی است و در صورت تخصیص اعتبارات، امیدواریم همزمان با چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شاهد افتتاح ساختمان پلاتو باشیم.

وی گفت: در حال حاضر طراحی کامل ساختمان پلاتو مریوان در 2 طبقه انجام شده و تلاش می‌شود در روزهای آینده با استقرار پیمانکار و تجهیزات کار، ساخت سازه بتنی این پروژه آغاز شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: استان کردستان استعدادها و پتانسیل‌های زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله هنر نمایش دارد و اساتید و هنرمندان بزرگی نیز در این حوزه پرورش داده اما نبود سالن پلاتو در شهرستان‌ها یکی از عمده‌ترین مشکلات این حوزه است.

قلعه‌شاخانی کمبود اعتبار را مشکل اصلی اجرای پروژه‌های عمرانی حوزه فرهنگی بیان کرد و افزود: متأسفانه فضاهای فرهنگی استان متناسب با ظرفیت‌های موجود نیست اما تلاش می‌شود این کمبودها تا حدودی از محل اعتبارات ملی و استانی جبران شود.

انتهای پیام/ش

نظر شما