شناسهٔ خبر: 27578660 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

عرفه روز نیایش و اجابت دعا/ گشودن درهای رحمت به روی بندگان

عرفه روز دعا و توبه ای، یکی از فرصت های ناب برای بندگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از سفیر افلاک در نهم ذی الحجه بود که امام حسین(ع) در عرفات دعای عرفه را با چشمانی بارانی قرائت کردند، دعایی که با قرائت آن حال و هوایی خاص وجود انسان را در بر می گیرد.

 

امروز روز عرفه است، روزی برای نیایش، دعا، توبه، استغفار و طلب رحمت، این روز یکی از روزهای با فضیلت است و فرصتی است تا کوله بار را از گناه خالی کنیم و با توبه و طلب استغفار بار دیگر بندگی کنیم.

 

ائمه معصومین به روز عرفه و نیایش در این روز بسیار تاکید کرده اند به طوری که در این روز درهای رحمت الهی گشوده می شود و دعا اجابت می شود.

 

Image result for ‫دعای عرفه در مسجد‬‎

 

روز عرفه فرصت مناسبی است تا به دور از همه هیاهوی دنیا و دغدغه هایی که داریم ساعتی را با خدا خلوت کنیم و سفره دلمان را باز کنیم، اشک بریزیم و دعا بخوانیم و توبه کنیم.

 

امروز دست های بندگان تا آسمان بالا می رود، امروز دعا کردن با اشک و صدای لرزان همراه می شود و بهترین فرصت است که باید غنیمت شمرده شود.

 

در طول سال روزهای با فضیلت و با برکتی هستند که روز عرفه یکی از همان روزهاست و روز برگشت به درگاه الهی است و دست‌های عاشقان در این روز به درگاه پرودگار بلند می شود و دعای عرفه قرائت می‌شود.

 

روز عرفه با لیله القدر مقایسه شده و اگر شب قدر از هزار ماه برتر و با فضیلت تر است در میان روزها آن روزی که از همه عمر انسان‌ها برتری دارد روز عرفه است.

 

Image result for ‫دعای عرفه در مسجد‬‎

 

اعمال روز عرفه  غسل، زیارت امام حسین(ع)، بعد از نماز عصر پیش از آنکه مشغول به خواندن دعاهاى عرفه شود دو رکعت نماز بجا آورده شود و سپس خواندن دعای امام حسین(ع) و دعای ام داود در روز عرفه سفارش شده است.

 

حجت الاسلام "صادق جعفر پور" در این راستا گفت: دعای روز عرفه امروز در 70 مسجد شهری و روستایی برگزار می شود و قرائت دعا با محوریت مسجد امام(ره) است که در ساعت 16 برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما