شناسهٔ خبر: 27557604 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۰۱ واحد صنعتی و کشاورزی مستقر می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۰۱ واحد صنعتی و کشاورزی در منطقه ویژه اقتصادی این استان در شهرکرد مستقر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی روز گذشته دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در برنامه بازدید سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان از طرح ملی مجتمع پرتو دهی گاما در شهرکرد گفت: نقش شرکت‌های دانش بنیان در زنجیره تولید موثر، و دولت مصمم به حمایت از این شرکت‎هاست.

وی افزود: در دوره‌های مختلف، طرح‌های خود اشتغالی و زود بازده دارای توجیه اقتصادی محور پرداخت تسهیلات بانکی بود، اما این تسهیلات در دولت تدبیر و امید به طرح‌های دانش بنیان اختصاص یافت.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: منطقه ویژه اقتصادی این استان با وسعت ۴۳۲ هکتار در حال احداث است که ۱۰۱ واحد صنعتی و کشاورزی، ۴۴ واحد تولیدی سلولزی و ۴۲ واحد صنایع تبدیلی در آن مستقر می‌شود.

عباسی اضافه کرد: در یک ماه اخیر نیز ۳ تا ۴ واحد موفق به دریافت پروانه فعالیت شده اند.

وی گفت: طرح تولید کارتن نیز با ظرفیت تبدیل سالانه ۶ هزار تن کاغذ و کارتن باطله به کاغذ و کارتن بهداشتی و اشتغالزایی ۳۶ نفر در این منطقه احداث می‌شود.

عباسی همچنین از پیشرفت ۱۰۰ درصدی عملیات ساخت طرح ملی فناوری سامانه پرتودهی گاما خبر داد و یادآور شد: بهره برداری از این مجتمع، به زودی آغاز خواهد شد.

گفتنی است: ساخت نخستین مرکز پرتودهی گامای کشور از سال ۱۳۹۱ و در زمینی به مساحت ۱۳ هزار مترمربع در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد آغاز شد.

منطقه ویژه اقتصادی چهارمحال و بختیاری در سه کیلومتری فرخ‎شهر و در مجاورت اتوبان اصفهان به شهرکرد، در سه فاز بسته بندی محصولات کشاورزی، صادراتی و تولیدی احداث می‌شود.

انتهای پیام/ن

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

نظر شما