شناسهٔ خبر: 27547400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرعامل سایت پرتودهی شهرکرد:

سایت پرتودهی شهرکرد آماده افتتاح است/ مذاکره برای ساخت سایت مشابه در سوریه

مدیرعامل سایت پرتودهی شهرکرد گفت: طرح ملی فناوری پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری با ارزبری سه میلیون و 500 میلیون دلار و تأمین اعتبار 18 میلیارد تومان از سال 89 کلنگ‌زنی شد و اکنون آماده افتتاح است.

صاحب‌خبر -

اقبال عباسی ظهر امروز در آیین بازدید از طرح ملی فناوری پرتودهی گاما با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، با اشاره به اینکه مساحت منطقه اقتصادی چهارمحال و بختیاری 432 هکتار است، گفت: در این منطقه 110 واحد کشاورزی و 44 صنایع تکمیلی تعبیه شده، که در دوماه اخیر چهار واحد در این منطقه پرونده دریافت کردند.

استاندار چهارمحال و بختیاری از کلنگ‌زنی کارخانه کارتن‌سازی خبر داد و افزود: این کارخانه با ظرفیت تولید 6 هزار تن محصول در سال، ظرفیت اشتغال 36 نفر را فراهم می‌کند.

سید رضا رفیعی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه وجود شرکتی با تکنولوژی پرتودهی می‌تواند محور توسعه در منطقه باشد، گفت: طرح ملی فناوری پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری با ارزبری سه میلیون و 500 میلیون دلار و تأمین اعتبار 18 میلیارد تومان از سال 89 کلنگ‌زنی شد و اکنون آماده افتتاح است.

 

مذاکره برای ساخت سامانه پرتودهی در سوریه

مدیر عامل شرکت ملی فناوری پرتودهی گاما چهارمحال و بختیاری از ساخت سامانه پرتودهی با همکاری روس‌اتم خبر داد و افزود: برای ساخت سامانه پرتودهی در کشور سوریه در حال مذاکره هستیم.

وی با اشاره به اینکه 500 کیلوگرم کبالت 60درصد در سامانه پرتودهی گاما تعبیه شده است، ادامه داد: در نظر داریم علاوه بر خرید تکنولوژی دانش فنی را انتقال دهیم.

رفیعی اضافه کرد: مطالعات اولیه منطقه اقتصادی چهارمحال و بختیاری انجام شده و می‌تواند محل مناسبی برای احداث سایت‌های دیگر پرتودهی گاما باشد.

انتهای پیام/الف

نظر شما