شناسهٔ خبر: 27548611 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اقتصاد برتر با تکیه به منابع زیرزمینی محقق نمی‌شود

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: دستیابی به اقتصاد برتر با تکیه به منابع زیرزمینی محقق نمی‌شود

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان عصر امروز دوشنبه ۲۹ مرداد ۹۷ در نشست شورای اداری چهارمحال و بختیاری در شهرکرد گفت: کارآفرینی پایه رشد اقتصادی است و دستیابی به اقتصاد برتر با تکیه به منابع زیرزمینی محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به وجود فرهنگ غلط سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در جامعه افزود: ماحصل این سرمایه‌گذاری در برخی نقاط کشور از جمله اصفهان، تنها هوای آلوده، کمبود منابع آب و بیکاری جوانان است.

ستاری با بیان اینکه صنعت مدرن و جدید امروزی معنای متفاوتی پیدا کرده است و دودکش در آن معنا ندارد گفت: امروز باید به اقتصاد دانش‌بنیان و ارزش افزوده با حفظ محیط زیست توجه شود.

وی تأکید کرد: محور سرمایه‌گذاری در مناطق و استان‌هایی مانند چهارمحال و بختیاری باید بر اساس قابلیت‌های منطقه‌ای در حوزه‌های کشاورزی و گردشگری و بر اساس طرح‌های دانش‌بنیان با حفظ محیط زیست باشد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان، نیروی انسانی تحصیل کرده و دارای اعتماد به نفس را پایه اقتصاد دانش‎بنیان بیان کرد و افزود: ایجاد محیط کسب و کار و کارآفرینی بهترین راه برای ماندگاری و بهره‎گیری از پتانسیل‌های جوان و نخبگان استانی است.

ستاری در ادامه از وجود بزرگترین استارت‌آپ‌های خاورمیانه در ایران خبر داد و گفت: استارت‌آپ‌های خدماتی هر نوع دلالی را از سیستم تولید و توزیع حذف می‌کند.

وی اظهار داشت: انجام ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال تراکنش اینترنتی در سال گذشته به همراه جمعیت ۸۰ میلیونی و وجود ۴۷ میلیون کاربر اینترنت در ایران که بیش از نیمی از کاربران خاورمیانه هستند، یک بازار بکر برای استارت آپ‌ها تشکیل می‎دهد.

ستاری با اشاره به حضور موفق جوانان در استارت آپ‌ها یادآور شد: پارک‌های علم و فناوری نباید محدود به یک بخش خاص شهر باشد بلکه همه شهر‌ها باید تبدیل به پارک علم و فناوری شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تسهیل فضای کسب و کار و ایجاد زیرساخت‌هاست و نباید وارد فضای کسب و کار شود یادآور شد: دانشگاه‌ها باید از محل تکنولوژی و استارت آپ‌ها درآمدزایی کنند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، حمایت از ایده‌های نخبگان و ورود بخش خصوصی به عرصه‌های مختلف از جمله مسأله هسته‌ای را هم ضروری دانست و گفت: این موضوع سبب ایجاد تحول و توسعه در کشور می‌شود.

ستاری گفت: احداث طرح مجتمع پرتودهی گاما یک گام بزرگ و فوق‌العاده در چهارمحال و بختیاری است که بخش خصوصی را وارد عرصه هسته‌ای و احداث یک کارخانه با هزینه خود کرده است.

بازدید از پارک علم و فناوری و رونمایی از دو محصول فناور، بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و مجتمع پرتودهی گاما و شرکت در نشست شورای اداری استان از برنامه‌های سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان به چهارمحال و بختیاری می‌باشد.

انتهای پیام/ش

سفر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به شهرکرد

نظر شما