شناسهٔ خبر: 27460546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عمران خان برای تصدی نخست‌وزیری پاکستان سوگند یاد کرد

«عمران خان» رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر این کشور مراسم تحلیف را به جا آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، عمران خان، رئیس حزب تحریک انصاف پاکستان، به عنوان بیست و دومین نخست‌وزیر این کشور سوگند یاد کرد.

 به نوشته فرانس‌پرس، این ستاره پیشین کریکت پاکستان در کشور‌های غربی به عنوان ورزشکاری که در دوران فعالیت خود به موفقیت‌هایی استثنایی دست یافت و چندین ازدواج را نیز تجربه کرد، شناخته شده است، اما عمران خان در کشور خود چهره‌ای کاملا محافظه‌کار از خود به جا گذاشته است.

عمران خان برای تصدی نخست‌وزیری پاکستان سوگند یاد کرد

عمران خان سال 1996 پای به عرصه سیاست گذاشت، اما سال‌ها تلاش کرد تا این که بتوان به راس هرم قدرت در پاکستان دست پیدا کند. مجمع ملی پاکستان روز جمعه عمران خان را که حزبش در انتخابات پارلمانی ژوئیه به نتایج درخشانی دست یافت، به عنوان رئیس دولت ائتلافی جدید این کشور انتخاب کرد و نخست وزیر جدید روز شنبه سوگند یاد کرد.

عمران خان در مراسم تحلیف خود با لحنی قاطع در حضور نمایندگان مجلس پاکستان گفت:» من پس از بیست و دو سال مبارزه و بدون کمک هیچ دیکتاتوری به این جا رسیده‌ام.» 

عمران خان با این سخن در واقع این اتهام را که با حمایت‌ها و مداخله‌جویی‌های ارتش پاکستان در جریان مبارزات انتخاباتی به پیروزی رسیده است، بی‌اساس دانست.

او که شصت و پنج سال دارد به خاطر این که در دوره ورزش حرفه‌ای خود توانست تیم ملی کریکت پاکستان را در جام جهانی سال 1992 به تنها عنوان قهرمانی خود برساند، در چشم مردم پاکستان از محبوبیت خاصی برخوردار است.

حزب تحریک انصاف پاکستان توانست در انتخابات پارلمانی ماه گذشته این کشور اکثر کرسی‌ها را از آن خود کند، اما باید دولت ائتلافی تشکیل دهد.

جلوگیری از ایجاد بحران اقتصادی و بهبود فرصت‌های شغلی از جمله چالش‌های بی‌شمار پیش روی عمران خان محسوب می‌شود.

عمران خان  پیشتر در سخنانی گفته بود: «نخستین کاری که انجام خواهیم داد مبارزه با فساد است. من به شما قول می‌دهم.»

انتهای پیام/

نظر شما