شناسهٔ خبر: 27427156 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه بندرعباس:

تضعیف جایگاه روحانیت یکی از هدف های دشمنان است

بندرعباس - ایرنا - نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از عالمان دینی به عنوان روشنگری و نگهبانان دین در جامعه یاد کرد و گفت: از صحنه خارج کردن روحانیت و عالمان دین یکی از هدف های مهم دشمن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس به دیدار 400 نفر از مردم استان هرمزگان با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شور و شوق مردم برای این دیدار نشان از ارادت و محبت مردم هرمزگان به ولایت است.
وی افزود: سخنان رهبر فرزانه انقلاب سراسر امید بخشی، هم افزایی و پرهیز از شعارهای غیرانقلابی در خصوص مفسدان اقتصادی بود.
امام جمعه بندرعباس گفت: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در بیانات رهبر انقلاب در بحث مذاکرات تکلیف را برای همگان روشن کرد.
آیت الله نعیم آبادی در ادامه اساس دین را برپایه دوستی و محبت دانست و اظهار داشت: در دورانی که برخی می خواهند مسجد و علما را خشن معرفی کنند، عالمان دینی دو وظیفه مهم برعهده دارند.
وی در تشریح این وظیفه عالمان دین افزود: اگر فرد یا افرادی تمایل به عرفان های انحرافی پیدا کرد باید با تحقیق و مطالعه و برقراری رابطه دوستی خوب، فرد را به سوی خدا دعوت کرد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان دومین وظیفه عالمان دینی را نیز دعوت افراد جاهل به سوی خدا دانست و بیان داشت: برای این کار باید مردم را را نزد خدا محبوب کنیم.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه به 26 مرداد سال 69 سالروز بازگشت آزادگان به کشور اظهار داشت: این روز یکی از روزهای به یادماندنی است که درس ها و عبرت های تاریخی دارد.
وی در ادامه به شهادت زائران در سال 66 و حادثه منا اشاره کرد و افزود: برخی با بهانه های مختلف این حوادث را توجیه می کنند درحالی که این جنایت خائنانه آشکاری بود که توسط آل سعود انجام شد.
امام جمعه بندرعباس هم چنین به فضیلیت های دعای عرفه وعید قربان اشاره کرد و ابراز داشت: جوانان به جای رفتن به سمت عرفان های دروغین به سوی دعای عرفه بروند که فضیلت دنیوی و اخروی دارد.
9887 /6048

نظر شما