شناسهٔ خبر: 27429249 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مشکلات اقتصادی با تکیه بر توانمندی های داخلی حل می شود

به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان با بیان اینکه امروز کشور برای گذر از فشار و مشکلات اقتصادی نیازمند وحدت و همدلی هرچه بیشتر است، گفتند: با شناسایی و

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه هرمزگان با بیان اینکه امروز کشور برای گذر از فشار و مشکلات اقتصادی نیازمند وحدت و همدلی هرچه بیشتر است، گفتند: با شناسایی و مجازارت اخلالگران اقتصادی، آرامش تا حدودی به بازار باز می گردد.
موضوع حج و اهمیت آن، گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن، غدیر خم و برخی مسایل و مشکلات منطقه ای از جمله دیگر محورهای صحبت های امامان جمعه هرمزگان در خطبه های این هفته نماز بود.
**قشم
امام جمعه قشم در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان گفت: آمریکا می داند که به دلیل اقتدار نظامی جمهوری اسلام نمی تواند وارد جنگ با ایران شود چرا که در هر کجا از منطقه علیه ایران وارد شد، در برابر این کشور شکست خورد.
حجت الاسلام رضا جوکار با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری افزود: آمریکا و اروپا دلسوز ایران اسلامی نیستند و در برهه ای به دنبال براندازی جمهوری اسلامی بودند ولی امروز به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند به این هدف برسند.
وی تصریح کرد: کودتای 28 مرداد در سال 1332 در نتیجه اعتماد به آمریکا رخ داد و این رویداد درس بزرگی از غیر قابل اعتماد بودن این کشور است.
امام جمعه قشم با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: درحال حاضر ایران نیازمند همان روحیه روزهای دفاع مقدس است تا جنگ اقتصادی امروز را نیز با پیروزی پشت سر بگذارد.
**پارسیان
امام جمعه پارسیان با تاکید بر برخورد قاطع و سریع با اخلالگران اقتصادی، گفت: با برخورد هر چه قاطع تر با متخلفان و اخلالگران اقتصادی آرامش و امید به جامعه باز می گردد.
حجت الاسلام هادی میرزایی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این دیدار بر رفع مشکلات اقتصادی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و ظرفیت جوانان انقلابی تاکید کردند.
وی با تاکید بر ایجاد تغییراتی در تیم اقتصادی دولت، افزود: دولت باید در رفع مشکلات اقتصادی از نظر صاحبنظران و کارشناسان اقتصادی زبده و دلسوز بهره بگیرد.
حجت الاسلام میرزایی با اشاره به کودتای 28 مرداد، گفت: شکست نهضت ملی نفت نتیجه اعتماد مصدق به آمریکا و توجه نکردن به توصیه‌های علما و مردم انقلابی بود.
وی، امضا کنوانسیون رژیم حقوقی دریای خزر را برای جلوگیری از مداخله و حضور جابرانه قدرت‌های فرا منطقه‌ای خوب ارزیابی کرد.
**بشاگرد
امام جمعه بشاگرد در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان، گفت: با توجه به رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری، مذاکره با امریکا معنا نداشته و امریکایی ها قابل اعتماد نیستند.
حجت الاسلام علی بهروزه بیان داشت: تاریخ به ما نشان داده که هیچگاه نمی توان به امریکایی ها اعتماد کرد و ما باید در شرایط امروز به توان و تخصص جوانان کشورمان در حل مشکلات اعتماد کنیم.
وی با اشاره به اهمیت مسجد، افزود: عمران و آبادانی مسجد فقط نماز خواندن در مسجد نیست و لذا ما هر کار فرهنگی در مسجد انجام دهیم سبب آبادانی مسجد می شود.
** بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس از عالمان دینی به عنوان روشنگری و نگهبانان دین در جامعه یاد کرد و گفت: از صحنه خارج کردن روحانیت و عالمان دین یکی از هدف های مهم دشمن است.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نماز جمعه این هفته بندرعباس به دیدار 400 نفر از مردم استان هرمزگان با رهبر فرزانه انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: شور و شوق مردم برای این دیدار نشان از ارادت و محبت مردم هرمزگان به ولایت است.
وی افزود: سخنان رهبر فرزانه انقلاب سراسر امید بخشی، هم افزایی و پرهیز از شعارهای غیرانقلابی در خصوص مفسدان اقتصادی بود.
امام جمعه بندرعباس گفت: غیرقابل اعتماد بودن آمریکا در بیانات رهبر انقلاب در بحث مذاکرات تکلیف را برای همگان روشن کرد.
آیت الله نعیم آبادی در ادامه اساس دین را برپایه دوستی و محبت دانست و اظهار داشت: در دورانی که برخی می خواهند مسجد و علما را خشن معرفی کنند، عالمان دینی دو وظیفه مهم برعهده دارند.
وی در تشریح این وظیفه عالمان دین افزود: اگر فرد یا افرادی تمایل به عرفان های انحرافی پیدا کرد باید با تحقیق و مطالعه و برقراری رابطه دوستی خوب، فرد را به سوی خدا دعوت کرد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان دومین وظیفه عالمان دینی را نیز دعوت افراد جاهل به سوی خدا دانست و بیان داشت: برای این کار باید مردم را را نزد خدا محبوب کنیم.
آیت الله نعیم آبادی در بخش دوم خطبه های نماز جمعه به 26 مرداد سال 69 سالروز بازگشت آزادگان به کشور اظهار داشت: این روز یکی از روزهای به یادماندنی است که درس ها و عبرت های تاریخی دارد.
وی در ادامه به شهادت زائران در سال 66 و حادثه منا اشاره کرد و افزود: برخی با بهانه های مختلف این حوادث را توجیه می کنند درحالی که این جنایت خائنانه آشکاری بود که توسط آل سعود انجام شد.
امام جمعه بندرعباس هم چنین به فضیلیت های دعای عرفه وعید قربان اشاره کرد و ابراز داشت: جوانان به جای رفتن به سمت عرفان های دروغین به سوی دعای عرفه بروند که فضیلت دنیوی و اخروی دارد.
7198/ 6048
انتهای پیام

نظر شما