شناسهٔ خبر: 27342878 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناختن و معرفی کردن شخصیتی مثل امام سخت است

­عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:: امام راحل شخصیتی جامع داشت و در عین حال جمع اضداد بود یعنی به گاه عاطفه عطوفت داشت به گاه شجاع و قاطع بود و در همه حال نگاهی جامع الاطراف داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری در آیین رونمایی از کتاب "الف لام خمینی" تالیف هدایت الله بهبودی که جنبه های تاریخی اخلاقی شخصیت امام پرداخته است افزود : شناختن و معرفی کردن شخصیتی مثل امام سخت است ، از کار آقای بهبودی تقدیر و تشکر می کنم بخشی از کتاب الف لام خمینی را خواندم مستند نگاری تاریخی آقای بهبودی با قلمی روان و شیوا مخاطب را تشویق به ادامه مطالعه می کند .
وی با بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) در خصوص مخالفت ایشان با اقدام نظامی در نهضت اسلامی گفت : وقتی از ایشان کسب اجازه کردیم برای اقدام نظامی علیه رژیم پهلوی ایشان فرمودند نمی توانم اجازه دهم ؛ وقتی دلیلش را جویا شدیم ایشان گفتند این نظامیان و سربازها فرزندان ما هستند و نمی توانم اجازه چنین اقدامی بدهم .
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود : یا یک روز که به مدرسه علوی محل اسکان موقت امام می رفتیم دیدیم که انبوهی از خانم های چادری مشتاقانه به دیدار امام می آیند که از نظر امنیتی نگران کننده بود چرا که هر آن ممکن بود کسی نارنجکی به محل امام پرتاب کند ؛ مانده بودیم این نگرانی را چگونه با امام مطرح کنیم به امام عرض کردیم حاج آقا این خانم ها که می آیند به دلیل ازدحام جمعیت عده ی زیادی غش می کنند و کمک رسانی به آنها از نظر محرم نامحرمی به مشکل می خورد اگر اجازه بدهید بگوییم خانم ها نیایند که امام با اشاره دستشان مخالفت کردند وقتی بنده اصرار کردم فرمودند : شما گمان می کنید شاه را اعلامیه من و شما بیرون کرده است ؟ نه خیر، همین ها بیرون کرده اند .
حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری با بیان اینکه امروز متاسفانه اعتماد مردم به دلیل عملکرد ما کم شده است، گفت: به نظر من، ما از قبل هم مشکل خارجی داشتیم اما آن ها را طی کردیم؛ ما مسائل داخلی داریم.
وی افزود: به نظر من، ما از قبل هم مشکل خارجی داشتیم اما آن ها را طی کردیم؛ ما مسائل داخلی داریم. امام به خدا اتکا داشت؛ همین انسان قاطع خطاب به سربازان و فرماندهانی که از جبهه می آمدند، می گفت ای کاش من جای شما بودم؛ من بازوی شما را می بوسم .

نظر شما