شناسهٔ خبر: 66358341 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیات رئیسه دانشگاه امیرکبیر:

برخورد پلیس با دانشجویان آمریکایی، مؤید رفتار متناقض دولت این کشور است

تهران- ایرنا- هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پی برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به حملات رژیم صهیونیستی در غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: این تصاویر به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، اعتراض های دانشجویی در آمریکا در حمایت از مردم غزه و ضرورت توقف حمله رژیم صهیونیستی به غزه از چهارشنبه گذشته با تحصن دانشجویان در صحن دانشگاه کلمبیا آغاز شد و به سرعت به دانشگاه های هاروارد، تگزاس، براون و کالیفرنیای جنوبی رسیده و دانشگاه های تگزاس و کالیفرنیا صحنه درگیری پلیس با دانشجویان شد.

دانشجویان در دیگر دانشگاه های آمریکا هم در اعتراض به حمله اسرائیل به نوار غزه تحصن خود را آغاز کردند و دانشجویان دانشگاه براون در رود آیلند و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی (USC) به سایر دانشگاه‌ها از جمله کلمبیا پیوستند تا خواستار آتش‌بس در غزه شوند.

بر اساس خبر رسیده از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، هیات رئیسه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیانیه‌ خود خاطرنشان کرد: در پی سیاست‌های حمایتی و ضدبشری ایالات متحده آمریکا از جنایات رژیم منفور صهیونیستی، در روزهای اخیر و به رغم بایکوت خبری، شاهد انتشار تصاویری تأسف‌برانگیز و شرم‌آور از سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان حامی فلسطین هستیم.

تصاویری که به روشنی مؤید رفتارهای متناقض دولت آمریکاست که از یک طرف خود را به عنوان مهد آزادی بیان معرفی می‌کند و برای سایر کشورها نسخه‌ رعایت حقوق بشر می‌پیچد، اما از طرف دیگر این‌گونه اساتید دانشگاهی و دانشجویان را به جرم حمایتِ مدنی از مردم مظلوم غزه سرکوب، تهدید و اخراج می‌کند.

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بار دیگر ضمن محکوم کردن جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، مواجهه‌ی بشردوستانه و شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و موضع همدلانه در دفاع از مظلومیت مردم غزه را تحسین نموده، سرکوب این اساتید و دانشجویان را توسط پلیس و دولت آمریکا که مؤید حمایت همه‌جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی است قویاً محکوم می‌کند.

نظر شما