شناسهٔ خبر: 27346756 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ناطق نوری :«الف لام خمینی» قلم روان و زیبا دارد/ معرفی کردن شخصیت حضرت امام سخت است

R1386/P1439/S4,35/CT11

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امام شخصی جامع و جمع اضداد بود و در امتداد معصومین و امیرالمؤمنین بود، همانطور که امیرالمؤمنین در مقام قضاوت قاطع بود در مقام عبادت مثل مارگزیده به خودش می‌پیچید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین رونمایی از کتاب «الف لام خمینی» نوشته هدایت‌الله بهبودی به همت مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی با حضور مؤلف و حجج‌اسلام علی‌اکبر ناطق نوری، مصطفی پورمحمدی و رسول جعفریان  در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد.

حجت‌الاسلام ناطق نوری در آئین رونمایی از این کتاب با بیان اینکه معرفی شخصیتی مانند امام خمینی(ره) بسیار سخت است، گفت: جامعیت ایشان جمع اضداد است و شخصیت ایشان همانند امیرالمؤمنین علی(ع) بود، همانگونه که حضرت علی(ع) در موقع قضاوت بسیار قاطع بود و وقتی قضاوت می‌کرد، عادل بود، موقع جنگ همچون شیر غرش می‌کرد و در مواجهه با کودکان یتیم بسیار مهربان و دلسوز بود. آن حضرت هنگامی که لازم بود با‌عاطفه و مهربانی برخورد می‌کرد و در زمان لازم شجاع و قاطع بود. امام نیز چنین بود.
 
وی در ادامه افزود: بخش اعظمی از کتاب «الف لام خمینی» را مطالعه کردم. در بین کتاب‌هایی که در این زمینه خوانده‌ام، این کتاب دارای قلم زیبا و روان است که مخاطب را برای مطالعه ترغیب می‌کند. متن تاریخ در این کتاب به صورت مستند و با ذکر منابع ارائه شده و به ابعاد و جنبه‌های مختلف زندگی امام نیز اشاره شده است. همچنین ابعاد وجودی، فقهی، فلسفی، عرفانی و اخلاقی امام خمینی نیز به خوبی و با جذابیت بیشتر تبیین شده است.

وی با بیان خاطره ای از امام خمینی (ره) در خصوص مخالفت ایشان با اقدام نظامی در نهضت اسلامی گفت : وقتی از ایشان کسب اجازه کردیم برای اقدام نظامی علیه رژیم پهلوی ایشان فرمودند نمی توانم اجازه دهم ؛ وقتی دلیلش را جویا شدیم ایشان گفتند این نظامیان و سربازها فرزندان ما هستند و نمی توانم اجازه چنین اقدامی بدهم .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ زمانی که امام در مدرسه علوی حضور داشتند صبح‌ها آقایان به ملاقات امام می‌آمدند و خانم‌ها عصر. در هر دیداری چندین ملاقات‌کننده غش می‌کردند و چون خانم بودند و چادر بر سر داشتند ما نگران مسائل امنیتی شدیم که نکند یکی از افراد ضد انقلاب در بین خانم‌ها نفوذ کند و با یک نارنجکی عملیات تروریستی انجام دهد و من چون جرأت نداشتم این مسئله را  به امام بگویم خدمت امام رسیدم و گفتم در ملاقات‌ها که با خانم‌ها دارید تعداد زیادی از آنها از حال می‌روند که برای ما سخت است، مدیریت کنیم. این وضعیت را اگر اجازه بدهید خانم‌ها نیایند که امام فرمودند : شما گمان می کنید شاه را اعلامیه من و شما بیرون کرده است ؟ نه خیر، همین ها بیرون کرده اند.

وی ادامه داد:‌ در همان روزها دو نفر آمدند و به من گفتند که می‌خواهیم خصوصی با شما صحبت کنیم و در این صحبت‌ها به من گفتند که امام را سحر کردند و ما نگرانیم! با اینکه اعتقادی نداشتم گفتم که این را خدمت امام بگویند و امام گفتند که به آنها بگو من خودم باطل‌السحر هستم!

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری با بیان اینکه امروز متاسفانه اعتماد مردم به دلیل عملکرد ما کم شده است، گفت: به نظر من، ما از قبل هم مشکل خارجی داشتیم اما آن ها را طی کردیم؛ ما مسائل داخلی داریم.

وی افزود: به نظر من، ما از قبل هم مشکل خارجی داشتیم اما آن ها را طی کردیم؛ ما مسائل داخلی داریم. امام به خدا اتکا داشت؛ همین انسان قاطع خطاب به سربازان و فرماندهانی که از جبهه می آمدند، می گفت ای کاش من جای شما بودم؛ من بازوی شما را می بوسم .

انتهای پیام/

نظر شما